۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۴
کد خبر: ۵۱۳۴۰۱
پژوهشگر عرصه رسانه مطرح کرد؛

سودجویی برخی مسؤولان از موانع ملی شدن اینترنت/ وجود ۱۰ هزار حفره امنیتی در ویندوز

فرج نژاد گفت: با اندکی توجه در عرصه اینترنت درمی یابیم که برخی مسؤولان به سبب اینکه عوامل غرب بوده و سود و منفعت آنها در این کار است، اجازه ملی شدن اینترنت را نمی دهند.
محمدحسین فرج نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدحسین فرج نژاد در نشست کارگاهی سواد رسانه ای با محوریت «ضرورت فعالیت رسانه ای» که صبح امروز در مجتمع آموزشی و فرهنگی فاطمه الزهرا(س) قم برگزار شد، با اشاره به اینکه اصل و منشأ اینترنت در کشور ایران از سوی سیستم ها اطلاعاتی آمریکا و انگلیس است، گفت: اصل اینترنت از دیرباز در وزارت جنگ آمریکا شکل گرفت که بعدها سازمان «NSA» در جهان تصدی این امر را بر عهده گرفت.

اینترنت، راهبرد جاسوسی غرب در عرصه های مختلف

پژوهشگر و نویسنده عرصه رسانه ادامه داد: اینترنت سیستمی صد درصد امنیتی و نظامی بود که بعدها آرام آرام از طریق سازمان های آمریکایی به سیستمی اثرگذار در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و غیره تبدیل شد.

وی افزود: هم‌اکنون 85 درصد اینتر «وب سیاه» نام دارد و ما بدان دسترسی نداریم و تنها سازمان های اطلاعاتی و همچنین باندهای جاسوسی و قاچاق بزرگ آمریکایی به آن دسترسی دارند.

وجود بیش از 10 هزار حفره امنیتی در ویندوز!

فرج نژاد با اشاره به اینکه در دولت آقای خاتمی پای اینترنت غربی به کشور باز شد، اظهار داشت: کلید و اصل سخت افزاری و نرم افزاری در اختیار آمریکا است؛ سردار جلالی رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفته است «بیش از 10 هزار حفره امنیتی تنها در ویندوز وجود دارد»؛ این حفره ها در ویندوزهای جدید بیشتر هم شده است.

فعال رسانه ای حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب دولت آقای خاتمی را موظف کردند که چند چیز را ملی کند که عبارت از سخت افزار، کامپیوتر و شبکه  و اینترت کشور است؛ متأسفانه تاکنون اینها ملی نشده است؛ حمیدرضا عارف اینترنت ایرانسل را از آفریقای جنوبی که مستعمره غرب است و به لحاظ تکنولوژی از مورد حمایت غربی ها بود وارد کرد.

منفعت برخی مسؤولان نمی گذارد اینترنت ملی شود

وی ادامه داد: دست های پشت پرده ای وجود دارد که به مافیای فروش پهنای باند درکشور تبدیل شده اند و نمی گذارند اینترنت کشور ملی شود، چون به منفعت آنها ضربه می خورد؛ ‌اینها سالانه سه هزار میلیارد تومان از طریق دلالی در عرصه فروش پهنای باند غربی به مردم سود می کنند.

فرج نژاد با اشاره به اینکه اینترنت ملی محدودیت آور نیست، عنوان کرد: برخی مسؤولان که از فروش پهنای باند غربی سود و منفعت به آنها می رسد به مردم دروغ می گویند که اینترنت ملی محدودیت دارد؛ اینترنت ملی که وارد کشور شود با قیمتی ارزان و سرعتی چند برابر در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

چین و گرفتن مالیات از گوگل

پژوهشگر و نویسنده عرصه رسانه با بیان اینکه کشور چین اینترنت ملی دارد و از گوگل مالیات اخذ می کند، ابراز داشت: کشور چین به سازمان گوگل گفته است  با توجه به اینکه اکثریت جمعیت چین از گوگل استفاده می کنند و این سبب سوددهی برای سازمان گوگل می شود، پس گوگل باید به کشور چین مالیات بدهد؛ در ابتدا گوگل زیر بار نرفت و از مالیات دادن ابا کرد، کشور چین هم سایت گوگل را فیلتر کرد؛ هنگامی که گوگل مشاهده کرد سود آن رو به کاهش است مجبور به پرداخت مالیات به کشور چین شد.

وی اضافه کرد: با اندکی توجه در عرصه اینترنت درمی یابیم که برخی مسؤولان به سبب اینکه عوامل غرب بوده و سود و منفعت آنها در این کار است، اجازه ملی شدن اینترنت را نمی دهند و در این عرصه کارشکنی می کنند.

تلگرام تحت مدیریت یهود

فرج نژاد با اشاره به اینکه تلگرام تحت مدیریت صهیونیسم است، بیان کرد: تلگرام به نام شرکت روسی به کشور ما قالب شد و پس از مدتی فهمیدند که مدیران آن یهودیان خارج شده از روسیه بودند؛ متأسفانه امروزه تمامی اطلاعات شخصیتی ایرانیان در تلگرام موجود بوده و غرب هم در حال سوء استفاده از آن است.

پژوهشگر و نویسنده عرصه رسانه با اشاره به اینکه حاکمیت ملی در طی چند سال اخیر به شدت نقض شده است، گفت:‌ می توان گفت ایرانیان بازیچه دست نظام لیبرال سرمایه داری غرب شده اند.

سرقت 14 سند اطلاعاتی از ایران تنها به علت نبود اینترنت ملی

وی ادامه داد: به علت اینکه اینترنت کشور ما ملی نیست و از سوی غرب سازمان دهی می شود، 14 میلیارد سند اطلاعاتی کشور به سرقت رفته است و این در حالی است که سندهای اطلاعاتی به سرقت رفته کشور چین هفت میلیون است.

علت وجود کانال های غیراخلاقی و ضد خدا از دیدگاه برخی مسؤولان!

فرج نژاد با اشاره به اینکه تعداد کاربران گروه های غیراخلاقی و ضد خدا در تلگرام زیاد هستند، تصریح کرد: در این رابطه با معاون وزیر ارتباطات و برخی مسؤولان دیگر صحبت کردیم، اما پاسخی که به ما داند این بود که «ما با مدیر تلگرام مذاکره کردیم، وی گفت این نوع کانال ها از نظر ما اشکالی ندارد».

سپاه پاسداران مخالف فساد است نه مخالف اینترنت پرسرعت

استاد دانشگاه یادآور شد: برخی معتقد هستند که سپاه پاسداران مخالف اینترنت پرسرعت است، در پاسخ به این افراد دروغ‌گو باید گفت که سپاه به دنبال حذف فساد از جامعه و جلوگیری از دروغگویی برخی مسؤولان به مردم است نه اینکه مخالف اینترنت پرسرعت ملی باشد.

وی به تبیین راهکاری برای غلبه بر افکار پلید دشمنان پرداخت و اظهار داشت: انفعالی عمل کردن در این زمینه سبب قوت گرفتن دشمن می شود؛ بنابراین باید در عرصه های تاریخی مطالعات خودمان را افزایش دهیم تا بتوانیم مشکلات آنها را در فضای مجازی بزرگ جلوه دهیم تا آنها از خودشان دفاع کنند، نه اینکه کشور ایران با آنهمه سابقه درخشان درصدد حفظ و دفاع از ارزش های خود باشد.

هفت نقطه ضعف دشمن در عرصه های مختلف که دانستن آنها سبب فعالانه عمل کردن می شود

فرج نژاد یکی از ضعف های دشمن را در عرصه مباحث بنیادین علمی و فلسفه دانست و عنوان داشت: غربی ها در حوزه فلسفه علم عقل، وحی و شهود را کنارگذاشته اند و مبنایی جز «حس» ندارند؛ همین سبب شده است که مبانی علمی شان ضعیف شود.

پژوهشگر و نویسنده عرصه رسانه دومین ضعف دشمن را اینگونه توصیف کرد: غربی ها به زن نگاهی کالاگونه دارند، آنها را جزء اجناس دوم به شمار می آورند و در طول تاریخ ظلم های زیادی نسبت به جایگاه و حقوق زنان روا داشته اند؛ از جمله رفتارهای استعمارگرایانه انها می توان به قتل عام سرخ پوستان، سیاه پوستان و ریشه کن کردن چندین نژاد از روی کره زمینه اشاره کرد.

وی سومین نقطه ضعف دشمنان غربی را ضعف های سیاسی خواند و افزود: بزرگترین مافیای هم‌جنس گرای دنیا، بزرگترین طیف رفتارهای غیراخلاقی و یا طیف های گسترده قاچاق اعضای بدن در غرب و وابسته به آن است.

فرج نژاد خاطرنشان کرد: ‌ضروری است تاریخ غرب را به طور کامل مطالعه کنیم تا بتوانیم جلوی شبهاتی که به مبانی انقلاب اسلامی ایران وارد می کنند و در حقیقت درخور شأن خودشان است را بگیریم؛ اگر امروزه  برخی به دروغ می‌گویند حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی خامنه ای در شمال ویلاهای متعدد دارد و وی را مورد هجمه قرار می دهند، علت اصلی آن این است که وی با مافیای ارتباطاتی در ایران درگیر شده و خواستار ملی شدن اینترنت است.

استاد دانشگاه با اشاره اینکه چهارمین نقطه ضعف دشمن غربی در عرصه اقتصادی است، ابراز داشت: فاسد ترین نظام اقتصادی همان اقتصاد سرمایه داری غربی است که متأسفانه امروزه علی رغم تأکیدات مراجع تقلید بر ربوی بودن آنها، شاهد حضور آن در بانک های ایرانی هم هستیم؛ در این نظام خلق پول انجام می شود، یعنی به عنوان مثال از هزارتومان بارها و بارها ربا می گیرند که شرعاً حرام است.

وی پنجمین نقطه ضعف دشمن غربی را نقطه ضعف های اجتماعی معرفی کرد و بیان داشت: غرب جز آسیب چیز دیگری در جامعه  خود ندارد که از آن میان به آمار بالای طلاق، سگ بازی، مواد مخدر، آمار بالای زنازادگی و غیره اشاره کرد؛ این در حالی است که آمار زنازادگی در ایران به نیم درصد هم نمی رسد.

فرج نژاد افزود: تنها علت اینکه دشمن غربی در میدان جنگ نرم در حال جولان دادن است، این است که ما میراث عظیم و گرانبهای خود یعنی قرآن کریم را فراموش کرده ایم و تنها دل به آن خوش داریم که کارهایی بی اساس در فضای مجازی انجام می دهیم که نه تنها اثر مثبت ندارد، بلکه جنبه منفی ان بیشتر است.

 فعال رسانه ای حوزه علمیه قم ششمین نقطه ضعف دشمن غربی را در عرصه پزشکی دانست و اظهار داشت: اگر مقداری در حوزه تراریخته ها مطالعه داشته باشیم خواهیم توانست از همین طریق دشمن را به سکوت وادار کنیم.

وی با بیان اینکه هفتمین نقطه ضعف دشمنان غربی در زمینه های تاریخی و تمدنی است، عنوان کرد: اجداد غربی ها انبیای الهی را به قتل می رساندند و همواره در طول تاریخ به نسل کشی و نژاد پرستی مشغول بوده اند.

فرج نژاد در پایان خاطرنشان کرد: از دیگر ضعف های دشمنان غربی می توان به ضعف در ایجاد عملیات روانی، عرصه های دینی، کانونی، مدل عقل معیشت اندیشی و غیره اشاره کرد./841/پ۲۰۱/س

ارسال نظرات