۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۵۱۳۴۰۶
مدیر مرکز تخصصی کلام حوزه علمیه قزوین:

توسل به ائمه اطهار کلید حل مشکلات است

حجت الاسلام محبی با بیان این که توسل به ائمه معصومین(ع) کلید حل بسیاری از مشکلات است و روزی را زیاد می کند، گفت: بی‌شک مهمترین عامل در شکل گیری موانع و مشکلات زندگی، گناهان و ترک واجبات الهی است.
حجت الاسلام محمد محبی

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام محمد محبی، مدیر مرکز تخصصی کلام حوزه علمیه قزوین امروز در جمع طلاب حوزه بقیه الله(عج) قزوین، بر لزوم بهره گیری از اذکار و ادعیه در زندگی تاکید کرد و گفت: دعا می‌تواند بسیاری از خواسته‌های ما را تحقق بخشد و معجزه بيافريند، ما را تغيير دهد، زندگی مان را متحول كند و ما را احيا کند.

وی با بیان این که توسل به ائمه معصومین(ع) کلید حل بسیاری از مشکلات است و روزی را زیاد می‌کند، اظهار کرد: بی‌شک مهم‌ترین عامل در شکل‌گیری موانع و مشکلات زندگی، گناهان و ترک واجبات الهی است که توفیق را از انسان سلب کرده و موجب پیچیده شدن و برخورد امور با موانع می‌شود.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: در منابع اسلامی و روایات اهل بیت(ع) برای از بین بردن این موانع و گشودن این گره‌ها، دستور استغفار و توسل به اهل بیت(ع) داده شده و  معنایش این است که گناهان مانع ساز است و باید با استغفار و طلب مغفرت از خداوند و طلب توجه از انوار اهل بیت(ع) موانع و مشکلاتی را که با گناه و معصیت ایجاد شده از میان برداشت.

حجت الاسلام محبی خاطرنشان کرد: تنها مونس و محبوب حقیقی انسان، خداوند مهربان است و اوست که می‌تواند تمام مشکلات و گرفتاری‌های آدمی را رفع کرده و حاجات وی را برآورده کند.

مدیر مرکز تخصصی کلام حوزه علمیه قزوین ابراز کرد: ذکر گفتن نیازی به اجازه ندارد و اذکار برای همه مفید است اینکه چه ذکری بگوییم مهم نیست، مهم این است که همواره به یاد خدا باشیم.

وی در پایان گفت: دعا و نيايش در زندگي و سرنوشت انسان، آثار ارزشمندی  داشته و در معارف دینی  به ویژه عرفان اسلامی  از اهميت ويژه برخوردار است./873/د102/ب1

ارسال نظرات