۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵
کد خبر: ۵۱۳۴۷۰
مدیر جذب و ساماندهی معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری؛

بعثه مقام معظم رهبری متولی امور فرهنگی و محتوایی مناسک دینی است

مدیر جذب و ساماندهی معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری گف: بعثه رهبری در زمینه حج و سفرهای زیارتی متولی امور فرهنگی و محتوایی مراسم و مناسک دینی است.
حجت‌الاسلام و المسلمین پروانه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حجت‌الاسلام علی پروانه، مدیر جذب و ساماندهی معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری دوشنبه در "دهمین نشست گفت‌و‌گوی آیینی بنیاد دعبل خزایی" با ارائه نظراتی درباره وجه تمایز دو ارگان سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری اظهار کرد: سازمان حج با مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر ارگان‌های ذی ربط در این حوزه فعالیت‌های اجرایی دارند و بعثه رهبری هم در بحث حج و سفرهای زیارتی متولی امور فرهنگی و محتوایی مراسم است.

وی ادامه داد: ما در ۱۹ منطقه کشور شاهد حضور کارگزاران فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری هستیم. همکاران ما در این حوزه موظف هستند که برای هر کاروان یک مداح و یک روحانی معرفی کنند، باتوجه به حضور نماینده ولی فقیه در این سازمان فرهنگی، جذب و تامین کارگزاران در بعثه مقام معظم رهبری صورت می‌گیرد.

مدیر جذب و ساماندهی معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در ادامه با ارائه گزارشی از وضعیت جذب و ساماندهی روحانیان و مداحان تحت حمایت معاونت فرهنگی حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت یادآور شد: ‌شرایط سنی مداحان برای حضور در این مکان‌ها که حداقل 27 سال و داشتن پایه سوم حوزه و متاهل بودن است و روحانیان برای فعالیت‌های فرهنگی در بعثه مقام معظم رهبری باید حداقل 27 سن پایه تحصیلی هفت حوزه و متاهل باشند.

حجت‌الاسلام پروانه تاکید کرد: از همه افراد برای جذب و اعزام به سفرهای حج و عتبات ابتدا آزمون کتبی گرفته می‌شود و پس از آن که توانستند رتبه لازم را کسب کنند و در آموزش‌های لازم را دیدند به کاروان معرفی می‌شوند.

وی در ادامه یادآور شد: از روحانیونی که برای اعزام حج در نظرگرفته‌ایم همان روحانیونی هستند که در عمره نیز فعال بودند، همچنین در بین بانوان نیز شرایطی داریم که آن‌ها هم باید آزمون بدهند و پس از آن با نام معینه در کاروان هایی که جمعیت حضور زنان شان بالا است فعالیت داشته باشند. در سال گذشته 19469 نفر که 14212 روحانی و 5257 نفر مداح بودند به کاروان ها اعزام شدند.

مدیر جذب و ساماندهی معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری ابراز داشت: در زمان تعطیلی حج انتخاب روحانی و مداح با نظر مدیران کاروان بود، جدای از اعزام مداحان و جامعه روحانی به عراق مرکز اصلی بعثه رهبری در شهر کربلا مستقر است ودیگر شعبه‌ها برای برگزاری مراسم‌های فرهنگی در نجف و کاظمین مستقر هستند، حج امسال با توجه به ممنوعیت خواندن دعای کمیل در فضای باز ما سالن‌های بزرگی را برای این امر در هتل‌ها در نظر گرفته‌ایم.

حجت‌الاسلام پروانه در پایان با بیان اینکه ما برای ارزیابی روحانیون و مداحان در کاروان به ازای هر کاروان افرادی را به عنوان ارزیاب و رابط بعثه مقام معظم رهبری به کاروان‌ها می‌فرستیم تا آن‌ها را ارزیابی کنند و اگر خطا و شبهاتی وجود داشت گوشزد نمایند تصریح کرد: در آخرین فعالیت‌های بعثه رهبری طرح پایش مداحان و روحانیون را داشتیم که در یک مقطع زمانی تعداد زیادی از مداحان را بر اساس آزمون‌های کتبی ، آزمون‌های حضوری و غیرحضوری جذب کردیم امسال نیز طرح پایش روحانیون را خواهیم داشت که در بین آن‌ها 200 نفر خانم معینه هم حضور دارند./۸۱۶/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات