۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۲
کد خبر: ۵۱۳۴۷۶
با هدف مشکل گشایی از جامعه؛

کمپین شاد باشیم راه اندازی می شود

تهیه جهیزیه برای زوج های جوان، حمایت از بیماران خاص، حمایت از گروه های جهادی و حمایت و اعزام زائر اولی ها به حرم امام رضا(ع) و حرم معصومه(س) ۴ محور اساسی «کمپین شاد باشیم» است.
حجت الاسلام بهشتی پور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،  حجت الاسلام جواد بهشتی پور مدیر روابط عمومی حرم حضرت معصومه(س) ظهر امروز در نشست شورای هماهنگی برنامه های دهه کرامت کشور که در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، برنامه های دهه کرامت را در راستای نهادینه کردن شادی در جامعه و مردمی کردن جشن ها دانست و گفت: کارگروه محتوایی شورای بزرگداشت دهه کرامت و آستان مقدس بانوی کرامت شعار امسال را این جمله قرار دادند که در شادی اهل بیت(ع) شاد باشیم.

وی افزود: نامگذاری روزهای دهه کرامت نیز بر همین مبنا بوده است، اقدامات عملی هم در این راستا صورت گرفته است؛ کارگاهی در حرم حضرت معصومه(س) از 14 تا 17 تیرماه با همکاری سازمان اوقاف و شهرداری تهران برگزار شد.

حجت الاسلام بهشتی پور اظهار داشت: در این کارگاه حدود 70 نفر از هنرمندان مطرح سراسر کشور در حوزه گرافیک و کاریکاتور جمع شدند و 300 اثر فاخر با در نظر گرفتن شعار محوری امسال تولید کردند و خوشبختانه با همکاری شهرداری تهران و قم اکران این اثرها صورت گرفت.

وی ادامه داد: این اتفاق در شهر شیراز نیز رقم می خورد و سازمان اوقاف با توجه به ارتباطی که با شهرداری های استان های گوناگون دارد در سایر استان ها هم این اکران شهری اتفاق خواهد افتاد، دومین اقدامی که در این راستا صورت گرفته این است که برای نخستین بار اولین جشنواره مردمی کرامت با موضوع حضرت رضا، حضرت معصومه و حضرت شاهچراغ برگزار خواهد شد.

مدیر روابط عمومی حرم مطهر بانوی کرامت با بیان این که محوریت برنامه ها فعالیت های مردمی است، ابراز داشت: فعالیت های مردم در دهه کرامت در قالب جشنواره مردمی کرامت اتفاق می افتد و از امروز ثبت نام در سایت   shadbashim.comآغاز می شود.

وی عنوان کرد: این ثبت نام تا آخر دهه کرامت ادامه دارد و تا 31 مرداد فرصت ارسال گزارشات مردمی است، برای نخستین بار در دهه ولایت و ایام غدیر خم شاهد برگزاری نخستین گردهمایی فعالان مردمی در دهه کرامت در آستان مقدس بانوی کرامت خواهیم بود.

حجت الاسلام بهشتی پور خاطرنشان کرد: در این گردهمایی از فعالان برتر و برگزیدگان جشنواره تقدیر به عمل می آید، 110 کمک هزینه سفر مشهد، 5 کمک هزینه عتبات عالیات و هدایای متبرک آستان های مقدس معصومان جوایز این جشنواره محسوب می شوند.

وی اضافه کرد: این جشنواره در سطح ملی و با همکاری دستگاه های مرتبط با تشکل های مردمی برگزار می شود، سومین اقدام ملی کمپین شاد باشیم با موضوع دل شاد کردن محرومان و مستضعفان است، مبنای این پویش این است که مردم نذر شادی کنند و هر کسی تلاش کند که با فعالیتی سبب شاد شدن دل یک فرد شود.

مدیر روابط عمومی حرم مطهر بانوی کرامت با بیان این که 4 محور اساسی برای این کمپین در نظر گرفته شده است، گفت: تهیه جهیزیه برای زوج های جوان، حمایت از بیماران خاص، حمایت از گروه های جهادی و حمایت و اعزام زائر اولی ها به حرم امام رضا(ع) و حرم معصومه(س) این محورها را تشکیل می دهد./1323/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات