۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۲
کد خبر: ۵۱۳۵۲۳
رییس کمیسیون فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی:

طلاب و روحانیان شهید مطهری را الگوی علمی و عملی خود قرار دهند

رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: طلاب و روحانیان باید شهید مطهری را الگوی علمی و عملی خود قرار دهند.
حسن بنیانیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حسن بنیانیان، رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی، شامگاه دوشنبه در مدرسه علمیه امام صادق (ع) بجنورد در جمع طلاب و اساتید این مدرسه علمیه، خطاب به طلاب جدیدالورود گفت: همه شما در معرض یک انتخاب سخت هستید، بعضی از شما به درد روحانی شدن می‌خورید و بعضی هم نمی‌خورید و اگر فکر می‌کنید به درد روحانی شدن نمی‌خورید، به نفع قیامت شما است که در این کار وارد نشوید.

وی اضافه کرد: باید این راه خودتان تشخیص دهید؛ زیرا خداوند انسان‌ها را به‌صورت متفاوت آفریده و افراد متناسب با شخصیت خود شغلی را برای حضور در جامعه انتخاب می‌کنند.

بنیانیان با بیان اینکه استعداد برخی افراد در کسب ثروت است، خاطرنشان کرد: بعضی تشنه قدرت هستند و هدفشان را از طلبه شدن رسیدن به قدرت می‌دانند؛ اما باید بدانند که این مسیر بسیار سخت بوده و راه را اشتباهی انتخاب کرده‌اند.

به گفته وی کسانی که به دنبال قدرت هستند به درد کار حوزوی نمی‌خورند؛ زیرا هر کاری لوازمی دارد و فرد روحانی هم باید اخلاقیاتی داشته باشد.

بنیانیان با بیان اینکه افرادی هستند که از اینکه انسان را هدایت کنند لذت می‌برند، خطاب به طلاب اظهار کرد: باید با خودمان خلوت کنیم و ببینیم که هدف ما از روحانی شدن چیست و اگر نمی‌توانیم تمام وقت خود را وقف دین کنیم باید از طلبگی انصراف دهیم.

وی ادامه داد: فرد روحانی نتواند تمام عمرش را وقف دین کند ضررش از نفعش بیشتر است؛ چراکه هر کس هم نیروی تخریبی و هم نیروی سازندگی دارد.

بنیانیان با اشاره به اینکه انسان‌ها ظرافت‌های بسیاری دارند که باید با علم و دانایی به سراغ آنها رفت، خاطرنشان کرد: فرد روحانی که سواد کاملی ندارد ضررش بیشتر خواهد بود؛ زیرا سبب گمراهی دیگران می‌شود.

بنیانیان اضافه کرد: طلاب و روحانیان باید از شهید مطهری درس بگیرند؛ زیرا با مطالعه به سخنرانی می‌پرداخت، به‌عنوان مثال کتاب «حجاب» سخنرانی ایشان است که به‌صورت کتاب درآمده و ایشان آن را در جمع اساتید دانشگاه بیان کرده‌اند.

وی ادامه داد: بعد از 30 سال هنوز اگر کسی در مورد حجاب کتابی می‌نویسد از کتاب شهید مطهری به‌عنوان یکی از منابع خود استفاده می‌کند؛ ازاین‌رو طلاب و روحانیان باید شیوه شهید مطهری را در علم‌آموزی، تدریس و سخنرانی الگوی خود قرار دهند./9314/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات