۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۸
کد خبر: ۵۱۳۵۲۸
هم‌زمان با پنجم ذی‌القعده؛

همایش بزرگداشت امامزادگان در شش بقعه متبرکه خراسان شمالی برگزار می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی از برگزاری همایش بزرگداشت امام زادگان و بقاع متبرکه هم‌زمان با پنجم ذی‌القعده در شش بقعه متبرکه شهرستان‌های مختلف این استان خبر داد.
حجت الاسلام رئوف سیدنژاد

حجت‌الاسلام سید محمدجواد رئوف سیدنژاد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به برگزاری همایش‌های بزرگداشت امام زادگان و بقاع متبرکه در خراسان شمالی، اظهار داشت: این همایش‌ها هم‌زمان با پنجم ذی‌القعده، هم‌زمان با روز بزرگداشت و تکریم امامزادگان، در راستای تجلیل از خیران بقعه ساز و هیأت امنای بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

وی افزود: افزون بر تجلیل از واقفان شاخص و هیأت امنای بقاع متبرکه، در راستای ترویج فرهنگ قرآنی و انس با قرآن محفل انس با قرآن و تجلیل از فعالان قرآنی هم در همایش بزرگداشت امام زادگان و بقاع متبرکه خراسان شمالی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد اضافه کرد: در بجنورد همایش بزرگداشت امام زادگان و بقاع متبرکه صبح روز دهم مردادماه سال جاری در امام‌زاده ابراهیم (ع) کلاته سهراب با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی برگزار می‌شود و تجلیل از خیران و هیأت امنای بقاع متبرکه، غبارروبی و افتتاح شبستان و تربت‌خانه امام‌زاده ازجمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در این روز است.

وی ادامه داد: همایش بزرگداشت امام زادگان و بقاع متبرکه در شیروان صبح روز هشتم مردادماه سال جاری با سخنرانی حجت‌الاسلام قدرتی برگزار می‌شود و با برپایی نمایشگاه، تجلیل از خیرین بقعه ساز و هیئت امنای بقاع متبرکه همراه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی افزود: در اسفراین هم همایش بزرگداشت امامزادگان صبح روز سیزدهم مردادماه سال جاری با سخنرانی حجت‌الاسلام محمدیان و با برپایی نمایشگاه، تجلیل از واقفان شاخص و هیئت امنای بقاع متبرکه در امام‌زاده اسحاق (ع) رویین برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد گفت: همایش بزرگداشت امام زادگان و بقاع متبرکه در فاروج صبح روز دوازدهم مرداد با سخنرانی حجت‌الاسلام قلی زاده در امام‌زاده عبدالله (ع) روستای آق باغ برگزار شده و در این همایش در راستای ترویج فرهنگ قرآنی، محفل انس با قرآن برگزار و از فعالان قرآنی تجلیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه محفل انس با قرآن در امام‌زاده محمد (ع) دلاور مانه و سملقان هم برگزار می‌شود، تصریح کرد: همایش بزرگداشت امام زادگان و بقاع متبرکه در مانه و سملقان و گرمه و جاجرم به ترتیب صبح و عصر نهم و دوازدهم مردادماه با سخنرانی حجت‌الاسلام احمدزاده و حجت‌الاسلام صفری در امام‌زاده محمد (ع) دلاور و امام‌زاده زین‌العابدین (ع) سنخواست با تجلیل از خیرین و هیئت امنای بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک فرارسیدن دهه کرامت، خاطرنشان کرد: در این ایام در بقاع متبرکه در دو نوبت صبح و عصر صلوات خاصه پخش می‌شود و همچنین اردوهای زیارتی و تفریحی دانش آموزان در قالب طرح اوقات فراغت در محل امام زادگان شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در دهه کرامت آستان‌های مقدس امام زادگان استان چراغانی شده و جشن و مراسم گوناگونی برگزار می‌شود، افزود: جشن و مراسم دهه کرامت با حضور 20 نفر از مبلغین طرح نشاط معنوی ویژه اوقات فراغت تابستان برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی اظهار داشت: برگزاری مراسم پرفیض دعای کمیل و دعای ندبه، برگزاری جلسات گفتمان انقلاب اسلامی، استقبال از کاروان زیر سایه خورشید و جشن دهه کرامت از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این ایام مبارک است./9314/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات