۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۵۱۳۵۸۸
عضو هیأت امنا و سرپرست مرکز جامع علوم انسانی:

حضرت معصومه واسطه نوری حضرت زهرا است

حجت الاسلام والمسلمین عالی با بیان اینکه حضرت معصومه(س) واسطه نوری حضرت زهرا(س) هستند، گفت: شخصیت ایشان آنچنان بالاست که به مقام توحید رسیدند.
حجت الاسلام مسعوددعالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی عضو هیأت امنا و سرپرست مرکز جامع علوم اسلامی شب گذشته در جمع زائران حرم رضوی، گفت: شخصیت حضرت معصومه(س) آنچنان بلند بود که به مقام توحید رسیدند.

وی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) گفت: برای خدا حرمی است و آن مکه است و برای رسول خدا حرمی است و آن مدینه  است و برای امیرمؤمنان حرمی است و آن کوفه است و برای ما اهل بیت نیز حرمی است و آن قم می باشد و به زودی زنی از اولاد من که فاطمه نامیده می شود، در آنجا دفن می شود. هر کسی او را زیارت کند، بهشت بر او واجب می شود.

این استاد و کارشناس علوم دینی ابراز داشت: در این حدیث، قم حرم همه ائمه بعد از حضرت علی (ع) معرفی شده است و  حرم بودن قم حتی نسبت به رسول اکرم(ص) و حضرت علی(ع) نیز می باشد؛ اگرچه هر کدام از خود حرم دیگری مثل کربلا، کاظمین، مشهد و سامراء دارند.

عضو هیات امنا و سرپرست مرکز جامع علوم اسلامی اظهار داشت: زیارتنامه حضرت معصومه(س) به نقل از امام معصوم می باشد و نسبت به زیارت سایر امامزادگان از ارزشمندی و روح معنوی خاصی برخورد است.

حجت الاسلام والمسلمین عالی با بیان شباهات روحی و معنوی زیادی که بین حضرت فاطمه (س) و حضرت معصومه(س) وجود دارد، مطرح کرد: انوار حضرت زهرا(س) از طریق حضرت معصومه(س) در عالم جاری است، تأمل در عظمت فاطمه زهرا(س) و با توجه به اشارات ائمه شایسته است، مقام والا و ارزشمند کریمه اهل بیت مشخص می شود.

وی ادامه داد:  حضرت معصومه (س) را ام الائمه نامیده اند چرا که ام به معنای ریشه است و واسطه نوری حضرت زهرا، ایشان است.

حجت الاسلام والمسلمین عالی در پایان گفت: باید زوایای شخصیتی و معرفتی حضرت معصومه(س) در جامعه بیان شود تا همگان پی به عظمت این سلاله مکتب اهل بیت ببرند./۹۷۰۵/پ202/ب1

ارسال نظرات