۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۵۱۳۶۱۷
حجت الاسلام رضوی مهر:

حمایت از امام زمان برجسته ترین ویژگی حضرت معصومه است

حجت الاسلام رضوی مهر گفت: فاطمه معصومه پاکدامنی و امانت داری و حمایت از امام زمان خویش را یادگاری ماندگار تا ابد ثبت شده به نام خود در تاریخ اسلام به ودیعه گذاشته است.
رضوی مهر

حجت الاسلام سید جلال رضوی مهر نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با اشاره به میلاد حضرت معصومه(ع) گفت: میلاد حضرت معصومه و دختر آفتاب در ایران از خاندان وحی سبب شده است تا ایران اسلامی شمه ای از زوایای زندگی این بانوی خاندان موسی بن جعفر ار بازخوانی کند.

وی در ادامه ابراز داشت: حضرت معصومه سفیر حجاب و معنویت در ایران است که از افتخارات مقدس ترین نهاد یعنی خانواده می تواند بررسی شاخصه های روحی، اجتماعی، ظرافت و اصالت در دختران امروز و مادران فردا باشد و از منظر دین و عقل  این حضرت را مورد کاوش قرار دهد.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه خاطرنشان کرد: ایشان در راه خدا هجرت و سختی ها را به جان خرید تا به تکامل برسد هجرت حضرت معصومه که نهایت با مرگ شهادت گونه ایشان رقم خورد یک مسافرت نبود بلکه این مسافرت مانند حضرت زینب(س) از کربلا به کوفه حاوی بار معنایی و محتوایی بود.

عضو هیات رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه خاطرنشان کرد: باید سیره و سبک زندگی حضرت معصومه در جامعه تبیین و تشریح شود تا همه افراد جامعه ایشان را به عنوان الگو بشناسند.

وی ادامه داد: بازخوانی اهداف موسی ابن جعفر(ع) و علی ابن موسی رضا(ع) از سوی ایشان منزل به منزل در میان حلقات بانوان بازگو می شد و بانویی که در عبودیت چون مادرش فاطمه به قیام و قعود شهره عام و خاص بود و مناجات های خدایی او مهر الهی به بندگان را تجسم می بخشید راه وصول به خداوند را نماز شب و قنوت همراه با اشک در راه خدا معرفی کرد.

حجت الاسلام رضوی مهر ابراز داشت: فاطمه معصومه پاکدامنی و امانت داری و حمایت از امام زمان خویش را یادگاری ماندگار تا ابد ثبت شده به نام خود در تاریخ اسلام به ودیعه گذاشته است.

وی در پایان افزود: این بانویی که با عروج به حقایق و معانی آیات خداوند سبب شد تا زیارت نامه او از لسان مبارک امام جواد(ع) جاری شود او را چون جدش حسین(ع) وارث صفات برگزیده آدم تا خاتم کرده است./۹۷۹/ت302/ب1

ارسال نظرات