۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۵۱۳۶۸۹
از سوی بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر صورت گرفت؛

درخواست برای موضع‌گیری نهادهای مختلف در قبال وضعیت فلسطین

بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر خواهان موضع‌گیری سریع و صریح نهادها، سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها نسبت به وضعیت فلسطین و همچنین صدور دستور و انجام اقدامات جدیِ لازم برای کمک به ملت مظلوم این کشور شد.
مسجدالاقصی

به گزارش خبرگزاری رسا، بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر طی بیانیه‌ای خواهان موضع‌گیری سریع و صریح نهادها، سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها نسبت به وضعیت فلسطین و همچنین صدور دستور و انجام اقدامات جدیِ لازم برای کمک به ملت مظلوم این کشور شد.

در ابتدای این بیانیه آمده است: درود و سلام بر زنان و مردانی که غیر‌تمندانه در برابر رژیم غاصب و ستمگر اسرائیل ایستاده‌اند و علم انتفاضه را در دست گرفته‌اند. انتفاضه سوم که طی حدود دو سال گذشته به ترتیب از مراحل عملیات شهادت طلبانه با سلاح سرد و به وسیله اتومبیل عبور کرده و اکنون پس از شهادت حدود 300 تن فلسطینی وارد فاز مسلحانه شده، پیامدهایی را با خود به همراه داشته است.

در ادامه تاکید شد: خروج حماس و جهاد اسلامی از انزوا، افزایش نارضایتی از محمود عباس و تعلیق انتخابات شهرداری‌ها، اعتصاب اسرا و پیروزی اراده‌های آنان بر صهیونیست‌ها، آشفتگی و ناکارآمدی در اردوگاه صهیونیست ها و ظهور نسل «پسا اسلو» در میان جوانان فلسطینی از مهم ترین نتایج و تبعات انتفاضه است. امروز پیام مبارزات این مردم بیش از پیش به گوش جهانیان رسیده است و رژیم منحوس صهیونسیتی را در نظر همگان خوار و ذلیل کرده است. امت واحده‌ مسلمان نیز با اراده‌ ملت مظلوم فلسطین تا نابودی کامل رژیم غاصب صهیونیستی و بازستاندن فلسطین از نهر تا بحر از دستان این رژیم سفاک در کنارشان ایستاده است و لحظه‌ای عقب‌نشینی نخواهد کرد.

این تشکل دانشجویی تاکید کرد: رژیم غاصب صهیونیستی که چند صباحی دیگر به پایان حیات وحشیانه‌اش نمانده، برای ادامه‌ی حیات دست به هر اقدامی زده و می‌زند. او آنچه در کمتر از بیست و پنج سال آینده رخ خواهد داد را به خوبی می‌بیند و برای عملی نشدن آن از انجام هر عمل وقیحانه و بزدلانه‌ای فروگذار نخواهد بود. در همین راستا اقدامات اخیر گرگ صفتان رژیم اشغالگر سرزمین قدس در شهادت چند مظلوم فلسطینی و بازداشت ها و محدودیت های گسترده قلب جهانیان را به درد آورده است.

در ادامه آمده است: این اقدام ددمنشانه و وحشیانه‌ بار دیگر این رژیم بی‌هویت را در مقابل جهانیان خوار و ذلیل کرد و باعث شد تا مسئولین کشورهای مختلف از جمله قطر، مصر، ترکیه و لبنان این اقدام را محکوم کنند و پس از آن نیز ملت‌های آزادی‌خواه در سراسر جهان از یمن، لبنان، اردن، قطر، سودان، مالزی، اندونزی، تونس، بحرین، کویت، سودان و الجزایر تا ترکیه، لندن، نیویورک و برلین در حمایت از ملت مظلوم فلسطین و در روز جمعه خشم به پا خیزند و انزجار خود را از این رژیم منحوس به گوش جهانیان برسانند.

در قسمت دیگری تصریح شده است: در این میان اما شاهد سکوت سنگین اکثریت قریب به اتفاق دستگاه‌های مربوطه کشور جمهوری اسلامی ایران که همیشه در نوک پیکان آزادی‌خواهی و مبارزه با استکبار قرار داشته است، بودیم. این عدم واکنش سریع و صریح فقط به دستگاه دیپلماسی منحصر نشد بلکه در خطبه‌های نماز جمعه، سازمان تبلیغات اسلامی و سایر نهاد های انقلابی مدعی هم هیچ کلام انقلابی و عملی در مسئله وحدت آفرین فلسطین جاری نبود.

در ادامه تاکید شد: متاسفانه بعد از یوم النکبه و ماجرای اعتصاب غذای اسیران فلسطینی، این بار سوم است که کل جهان اسلام و در برخی موارد حتی مردم آزادی خواه غیرمسلمان به حرکت درآمده اند اما از ایران اسلامی اعم از دولت، ملت، تشکلها، اتحادیه ها و سازمان های مختلف از جمله دفتر ریاست محترم جمهور، سازمان تبلیغات اسلامی، اتحادیه بین المللی امت واحده، ستاد قدس و انتفاضه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مجمع جهانی اهل بیت، رادیو تلوزیون های اسلامی، مجمع تقریب، مجمع بیداری اسلامی و جمعیت دفاع از ملت فلسطین صدای رسایی طنین انداز نمی‌شود و از سوی مسئولین نهاد های مهمی مثل وزارت امور خارجه، مجلس شورای اسلامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پس از گذشت چندین و چند روز موضع گیری صورت می‌گیرد که گویی نهاد های انقلابی برخلاف مشی و سخنان صریح امام خمینی، رهبر مستضعفین و مقام معظم رهبری، ولی امر مسلمین جهان، مساله فلسطین دیگر اولویت نهادهای انقلابی نیست و این شاهدی بر اختلال دستگاه های مرکزی است.

در ادامه آمده است: بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر ضمن آنکه خواهان موضع‌گیری سریع و صریح نسبت به این اتفاقات و محکوم نمودن آن وقایع توسط نهاد، سازمان ها و وزارتخانه‌های ذی‌ربط و همچنین صدور دستور و انجام اقدامات جدیِ لازم برای ملت مظلوم فلسطین است و منتظر پاسخ هر چه سریعتر آن خواهد ماند، اقدامات رژیم صهیونسیتی در محدودیت و ممنوعیت ورود مردم به مسجدالاقصی، خسارت زدن به این قبله‌ی اول مسلمین جهان، کار گذاشتن گیت‌های ورودی منتهی به آن، بازداشت‌های گسترده این رژیم منحوس و نامشروع که در مقابل خواست ملت مظلوم فلسطین برای بیرون راندن آن رژیم منحوس است و شهادت چندین نفر از فلسطینیان را به شدت محکوم می‌کند و هر آنچه را که در توانش باشد در حمایت از خواست آن ملت مظلوم و انتفاضه‌ی غیرتمندانه‌شان انجام خواهد داد./۹۰۷/102/ب2

ارسال نظرات