۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷
کد خبر: ۵۱۳۸۵۰
رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی:

مسؤولان در برابر انتقادهای ائمه جمعه جبهه‌گیری نکنند

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی گفت: متأسفانه برخی از مسؤولان از اطلاع‌رسانی شفاف ائمه جمعه در مورد مشکلات مردم گلایه دارند؛ درحالی‌که پایگاه‌های نماز جمعه ظرفیت مناسبی برای کمک به دولت و مسؤولان هستند.
حجت الاسلام عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حسین عابدینی، رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی، امروز در نشست خبری به مناسبت پنجم مرداد، سالروز اقامه نخستین نماز جمعه پس از انقلاب در کشور، اظهار کرد: اکنون در سطح استان خراسان شمالی در 17 نقطه نماز جمعه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه نماز جمعه نماز حکومت و حاکمیت است، افزود: امام جمعه هر شهر درواقع نماینده ولی فقیه در خطبه‌خوانی بوده و ائمه جمعه از سوی رهبری برای خواندن خطبه و اقامه نماز جمعه نیابت دارند.

حجت‌الاسلام عابدینی با اشاره به فرموده امام راحل مبنی بر اینکه نماز جمعه در رأس همه امور است، اضافه کرد: رهبری هم نماز جمعه را قلب فرهنگی هر شهر عنوان کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه اکنون در خراسان شمالی 35 امام جمعه موقت و هزار نفر عضو ستادهای نماز جمعه فعالیت می‌کنند، ادامه داد: همچنین اکنون پنج مهد آدینه در استان برای نگهداری از کودکان نمازگزاران فعال هستند.

حجت‌الاسلام عابدینی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های عمرانی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان، اضافه کرد: اکنون در شهرهای فاروج، سنخواست و گرمه و راز در حال احداث مصلا هستیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر پروژه مصلای شهر فاروج 80 درصد، سنخواست 20 درصد، راز 25 درصد و مصلای گرمه 15 درصد پیشرفت دارند؛ اما اکنون به دلیل نرسیدن بودجه همه این پروژه‌ها در حال رکود هستند و عملاً کاری صورت نمی‌گیرد.

حجت‌الاسلام عابدینی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی نهاد ائمه جمعه در استان، اظهار کرد: در هر هفته در نمازهای جمعه مسابقات هفتگی از خطبه‌های نماز جمعه برگزار شده و همچنین مسابقات ورزشی، کتاب‌خوانی و قرآنی مختلفی نیز برپا می‌شود.

وی با بیان اینکه نماز جمعه رسانه چهره به چهره است، خاطرنشان کرد: برخی از مسؤولان از اطلاع‌رسانی شفاف ائمه جمعه به مردم درزمینهٔ مشکلات گلایه دارند که این بی‌انصافی است.

حجت‌الاسلام عابدینی خاطرنشان کرد: ائمه جمعه و نماز جمعه نهادهایی برای کمک به دولت و مسؤولان هستند مردم را نسبت به مشکلات و کاستی‌های موجود توجیه و آرام می‌کنند؛ اما برخی مسؤولان این موضوع را برنمی‌تابند و همواره انتظار تعریف و تمجید دارند درحالی‌که اگر ما همدیگر را نقد نکنیم بدون شک مشکلات برطرف نمی‌شوند./9314/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات