۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۵۱۳۹۵۱
نماینده ولی فقیه در ایلام:

رعایت حجاب و عفاف از ضروریات دین اسلام است

نماینده ولی فقیه در ایلام گفت: این که حجاب و عفاف در دین اسلام واجب شمرده شده نه تنها مورد اتفاق علمای اسلامی بلکه از ضروریات دین بوده و بر تمامی زنان مسلمان واجب است.
حجت الاسلام و المسلمین لطفی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، امروز در مدرسه علمیه فاطمه الزهرا اطهر(س) ایلام این شهر اظهار داشت: در سالهای اخیر موضوع پوشش زنان همواره مورد توجه جوامع اسلامی، اندیشمندان و رهبران فرهنگی و دولت ها بوده است.

وی افزود: شواهد بسیاری نشان دهنده این است که زنان در طول قرن ها و در جوامع متمدن پوشیده بوده اند و هرچند حد پوشش آنان گاه کم تر و گاه بیش تر از حدود تعریف شده در شریعت اسلامی است اما در اکثر جوامع حضور اجتماعی زنان با پوشش های آراسته که تقریباً تمام حجم بدن را پوشانده باشد، متداول بوده است ولی شاید بتوان هرزه پوشی را ارمغان عصر جدید، به ویژه یک قرن اخیر دانست.

امام جمعه ایلام خاطر نشان کرد: این که حجاب و عفاف در دین اسلام واجب شمرده شده نه تنها مورد اتفاق علمای اسلامی بلکه از ضروریات دین است و بر تمامی زنان مسلمان واجب است.

وی با اشاره به آثار حجاب و عفاف ادامه داد: یکی از مهمترین آثار حجاب برای زنان وجود امنیت اجتماعی است که قرآن صراحتا کاهش آزار و اذیت زنان را مساله رعایت حجاب و عفاف بیان کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: وجود حجاب و عفاف در زنان آرامش برای جامعه به ارمغان می آورد و در صورت عدم آن و از بین رفتن حریم میان زن و مرد هیجان ها و التهاب های جنسی افزایش و سبب می شود جامعه آرامش خود را از دست بدهد.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی ابراز داشت: این کاملا واضح است که زن اگر زیبایی های خود را در خانه و برای همسر خود محدود کند، هم به تقویت بنیان خانواده  و هم به آرامش روانی جامعه و جلوگیری از ایجاد فساد در آن کمک می کند در حالی که رواج یافتن لذت های جنسی در سطح جامعه و بیرون از محیط خانه سبب آسیب های اجتماعی از جمله گریز جوانان از ازدواج می شود.

امام جمعه ایلام در پایان گفت: با توجه به دهه کرامت دختران و زنان می توانند با الگو قرار دادن حضرت فاطمه معصومه(س) که اسوه کامل حجاب و عفاف است در تحکیم بنیان خانواده و به تیع آن اسلامی کردن جامعه کمک شایانی خواهند کرد./۸۷۹/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات