۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۷
کد خبر: ۵۱۴۰۳۰
مسؤول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی:

تهمت عملکرد جناحی به نماز جمعه نهایت بی‌انصافی است

مسؤول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی با بیان اینکه نماز جمعه آیینی ولایی است نه سیاسی و حزبی، از مسؤولان خواست تا به این نهاد تهمت عملکرد جناحی نزنند.
حجت الاسلام عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حسین عابدینی، مسؤول نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در خراسان شمالی، امروز در نشست با مسؤولان استانی، با گرامیداشت پنجم مرداد، سالروز اقامه نخستین نماز جمعه پس از انقلاب در کشور، اظهار کرد: نماز جمعه اهمیت ویژه‌ای در بین سایر عبادات اسلامی دارد.

وی اضافه کرد: اگرچه نماز و روزه از ارکان دین ما محسوب می‌شوند؛ اما در قرآن سوره خاصی به نام این دو عبادت نیست در حالی که نماز جمعه سوره اختصاصی دارد که این موضوع نشان‌دهنده اهمیت این عبادت است.

حجت‌الاسلام عابدینی خاطرنشان کرد: نماز جمعه اثرگذارترین رسانه است؛ چون چهره به چهره بوده و مخاطبان و مردم متنوع هستند و مردم هم هر جا مشکلی دارند به ائمه جمعه و نماز جمعه مراجعه می‌کنند.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با بیان اینکه از مسؤولان می‌خواهیم نماز جمعه را سیاسی نکنند، اظهار کرد: برخی برای کسب چهار رأی بالاتر ارگان‌های ولایی را تخریب می‌کنند که یکی از آن‌ها پایگاه‌های نماز جمعه است.

وی تصریح کرد: این در حالی است که در ایام انتخابات اخیر پنج وزیر در نماز جمعه تهران به عنوان سخنران پیش از خطبه‌ها گزارش کار دادند؛ اما از سوی دیگر در هیچ کدام از خطبه‌های نماز جمعه هیچ یک از ائمه جمعه حتی یک بار هم نگفته‌اند به چه کسی رأی دهید.

حجت‌الاسلام عابدینی خاطرنشان کرد: ائمه جمعه نه چپی و نه راستی هستند و افتخار می‌کنند که اصولگرای اصلاح‌طلب هستند؛ زیرا اگر اصولگرای اصلاح‌طلب نباشیم که انقلابی نخواهیم بود.

وی با بیان اینکه نماز جمعه آیینی ولایی است نه سیاسی و حزبی، از مسؤولان خواست تا به این نهاد تهمت عملکرد جناحی نزنند.

مسؤول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی، افزود: امامان جمعه فیلتر و سوپاپ اطمینان و اعتماد مردم هستند و مردم دردهای خود را به ائمه جمعه می‌گویند؛ والا منجر به آشوب می‌شود.

حجت‌الاسلام عابدینی گفت: تحریم نماز جمعه نادرست است؛ اما متأسفانه برخی از مسؤولان در روز جمعه به دنبال تفریحات خود می‌روند.

وی اظهار کرد: شماری از ادارات و برخی مسؤولان نماز جمعه را تحریم کرده‌اند و در مواقعی که باید بودجه اختصاص دهند ادعا می‌کنند بودجه ندارند؛ در حالی که برای سایر امور بودجه‌های هنگفت هزینه می‌کنند./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات