۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۲
کد خبر: ۵۱۴۰۳۷
امام جمعه بندپی غربی:

نماز جمعه سنگر بیداری و خنثی کننده توطئه های دشمنان است

امام جمعه بندپی غربی نمازجمعه را سنگر بیداری و خنثی کننده توطئه های دشمنان دانست و گفت: نماز جمعه در مقابل طرح های دشمن به ویژه در حوزه فرهنگی بصیرت آفرین، بیدارگر و افشاگر است.
محمد علی حاجی زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام محمدعلی حاجی زاده، امام جمعه بندپی غربی شامگاه امروز در جمع اعضا و خادمان ستاد نماز جمعه شهر خشرودپی با گرامیداشت سالروز نمازجمعه، گفت: نمازجمعه برکات زیادی را برای جامعه اسلامی ما به ارمغان آورد و جایگاه واقعی خود را پس از انقلاب به دست آورد.

وی افزود: حکم امام راحل به آیت الله طالقانی برای امامت جمعه تهران در پنجم مرداد 58 نشان از اهتمام انقلاب اسلامی برای احیای فرایض و ترویج معارف دینی در سطح جامعه بود.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اهمیت کارکرد فرهنگی نمازجمعه به ویژه برای جامعه امروز، اظهار داشت: بیان صریح مقام معظم رهبری برای قرارگاه فرهنگی دانستن نمازجمعه، نشان از ظرفیت بالای این فریضه الهی و کارکرد جهت دهنده آن برای جامعه اسلامی و دینی ما است.

وی تاکید کرد: دشمن با طراحی های پیچیده خود باورهای دینی جامعه اسلامی ما به ویژه نسل جوان و نوجوان را هدف گرفته است و در این بین باید نمازجمعه نقش آفرین مقابله با ناتوی فرهنگی دشمن باشد.

حجت الاسلام حاجی زاده نقش وحدت بخش نمازجمعه را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: اهتمام دشمن برای ایجاد فضای دو قطبی در کشور است و باید نمازجمعه به عنوان محور جامعه دینی و اسلامی موجب انسجام آحاد جامعه ما حول محور ولایت فقیه گردد.

وی ادامه داد: تفرقه و دو قطبی سازی موجب شکاف قدرت مردمی نظام اسلامی می شود و دشمن را نسبت به اسلام و انقلاب گستاخ تر می سازد.

مسؤول شورای فرهنگ عمومی بندپی غربی نمازجمعه را سنگر بیداری و خنثی کننده توطئه های دشمنان بیان کرد و گفت: بصیرت افزایی، بیدارگری و افشاگری در مقابل طرح های دشمن از طریق تریبون های نمازجمعه رسالت مهم نمازجمعه به عنوان فریضه ای سیاسی و عبادی در جامعه اسلامی است.

وی افزود: نمازجمعه بیدارگر جامعه و در مقابل کسانی که از مسیر انقلاب و ولایت فاصله گرفته اند، هشدار دهنده است.

حجت الاسلام حاجی زاده نمازجمعه را مکانی برای توجه جامعه به منافذ نفوذ دشمنان بیان کرد و اظهار داشت: نماز جمعه مرکز آگاهی بخشی فرهنگی، سیاسی و اجتماعی امت اسلامی است و سنگر هدایت فکری و اذهان مردم و جوانان را بر عهده دارد .

وی خدمت به نمازجمعه را خدمت در مسیر ولایت فقیه عنوان و تصریح کرد: تقویت جایگاه نمازجمعه در حقیقت تقویت جایگاه ولایت فقیه است و باید هر روز بر شکوه آن افزوده شود.

امام جمعه بندپی غربی با انتقاد از برخی از افراد که از صراحت لهجه امامان جمعه لب به شکایت می گشایند، افزود: اهانت و شکایت نمی تواند مانع از بیان حقیقت و انجام رسالت ائمه جمعه در بیداری امت اسلامی شود./1313/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات