۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴
کد خبر: ۵۱۴۰۷۴
امام جمعه ملایر:

فضیلت علم الهی نسبت به دیگر علوم قابل مقایسه نیست

امام جمعه ملایر گفت: فضیلت علم الهی نسبت به دیگران ما فوق تصور است و کسانی که برای خدا علم را یاد می گیرند و یاد می دهند به ملکوت آسمانها دعوت می شوند.
حجت الاسلام برقراری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان حجت الاسلام محمد باقر برقراری امام جمعه شهر ملایر امروز در جمع طلاب جدید الورود میثاق طلبگی در حوزه علمیه علی ابن ابی طالب(ع) شهر ملایر گفت: دین اسلام تا کنون ثابت کرده است که بر اساس تربیت دینی و اسلامی می توان حکومت اسلامی تشکیل دهیم.

وی در ادامه با اشاره به نقش مهم حوزه های علمیه در تربیت انسان های بزرگی همچون امام راحل(ره) اظهار داشت: زمانی امام راحل(ره) همانند شما طلاب جوان در این حوزه ها تحصیل کرده و این حکومت را بنیان گزاری کرده و آلوده به قدرت نشد.

وی ادامه داد: خلف صالح امام خمینی(ره) حضرت آیت الله خامنه ای (حفظه الله) بعد از امام  با تربیت حوزوی نشان داد که می تواند به خوبی جهان اسلام را با طهارت و پاکیزگی در رفتار و کردار هدایت کند.

امام جمعه شهر ملایر گفت: طلاب جوان باید تهذیب نفس را سرلوحه کارهای خود قرار دهند و افرادی همچون امام خمینی(ره) و رهبر کبیر انقلاب را برای خود در زندگی طلبکی الگو قرار دهند.

وی در ادامه افزود: شهید بهشتی(ره)، شهید مفتح(ره) و شهید مطهری(ره) خروجی های حوزه های علمیه هستند، لازمه جامعه اسلامی تحصیل جوانان مستعد در حوزه های علمیه است که به شکر الهی این امر  در جامعه اسلامی در حال تحقق است.

حجت الاسلام برقراری به طلاب توصیه کرد: قدر این دوران را بدانید که بهترین و زیبا ترین و سرنوشت ساز ترین تصمیم زندگی شما ورود شما به حوزه های علمیه و مکتب امام باقر(ع) و امام صادق(ع) است.

وی در ادامه افزود: تمامی موجودات جهان در کار هستند تا فردی به علم دین می رسد، فضیلت علم الهی نسبت به دیگران ما فوق تصور است، کسانی که برای خدا علم را یاد می گیرند و یاد می دهند به ملکوت آسمانها دعوت می شوند.

نماینده ولی فقیه در شهر ملایر گفت: متاسفانه درک بشری این مساله را درک نمی کنند که جایگاه حوزه و طلبه در کجا است، انسان ها به دنبال مسابقات ورزشی هستند و برای این مسابقات خوشحال می شوند، ولی جشن بزرگ جامعه اسلامی زمانی است که کسانی برای تعلیم دین به حوزه ها روی می آوردند.

وی در پایان گفت: ورود شما به حوزه علمیه نزد خداوند متعال با عظمت است، خدا و ملائکه و تمامی موجودات بر معلم خیر و متعلم خبر درود می فرستند و جشنی بزرگ برای افرادی که وارد به حوزه می شوند می گیرند./۹۷۹/۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات