۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۰
کد خبر: ۵۱۴۰۸۷
حجت الاسلام رضوی مهر:

اقتصاد مقاومتی بزرگ ترین چاره برای بن بست اقتصادی است

عضو هیأت رییسه مجمع نمایندگان طلاب با تأکید بر این که این که اقتصاد مقاومتی تنها راه برون رفت از وضعیت رکود است، گفت: اقتصاد مقاومتی بزرگ ترین چاره در بن بست اقتصادی امروز کشور است.
رضوی مهر

حجت الاسلام سید جلال رضوی مهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، اقتصاد مقاومتی را یکی از مسائل مهم کشور دانست و گفت: سال نیمه گشته و اقتصاد مقاومتی جز شعاری بر زبان مسؤولان اثرگذاری قابل لمسی را در جامعه از خود نشان نداده است.

وی افزود: نباید صرفا با برگزار کردن همایش های دورهمی اقتصاد مقاومتی را لوث کنیم، دولتمردان باید با برنامه های فوریتی، کوتاه مدت و درازمدت پیرامون اقتصاد مقاومتی راهکارهای عملی را با اقدام در جلوی چشم مردم بزرگ ایران اجرا کنند.

عضو هیأت رییسه مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه با تأکید بر این که اقتصاد مقاومتی تنها راه برون رفت از وضعیت رکود است، بیان داشت: دولتمردان اگر به جای شعار قدری به عمل نیز می اندیشیدند و به جای مباحث اتهام زنی حزبی و گروهی و حمایت های جناحی، از اقتصاد مقاومتی پشتیبانی می کردند، آن وقت وضعیت کنونی بازار، معیشت مردم و جایگاه اقتصادی ایران متغیر می‌شد.

حجت الاسلام رضوی مهر با ابراز تأسف از این مسأله که برخی از وزارتخانه ها هنوز هم که هنوز است، پذیرایی و مصرفشان از کالاهای خارجی است، ادامه داد: برخی از ارگان های وابسته به دولت، دستاوردهای تولید را تحقیر کرده و به ایرانی بودن اعتماد ندارند.

وی اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی در فکر، بازوان و اندیشه هر ایرانی تبلور نموده و می تواند در تجمیع خرد عمومی تأثیرات خود را بیش از پیش بگذارد و جامعه را به سمت رشد و تعالی رهنمون کند.

عضو هیأت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی که اقتضای آن برای هر سازمان، وزارتخانه و اداره ای متغیر و متفاوت است، امروز بزرگ ترین چاره در بن بستی است که در وضعیت اقتصادی و مسائل ریز و درشت کشور احساس می گردد.

وی افزود: دولت باید صاحبان فکر را باور کرده و از دانشگاه و حوزه در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی استمداد بجوید؛ امروز به مسائل سیاسی بیش از هر مسأله ای اهمیت داده می شود و همین امر موجب مغفول ماندن مسائل مهم کشور به ویژه اقتصاد مقاومتی شده است./907/ ۳۰۲/ص

ارسال نظرات