۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸
کد خبر: ۵۱۴۲۰۴
امام جمعه شهرستان مهران:

پیشرفت کشور درگرو تکیه به نیروهای داخلی است

امام جمعه مهران گفت: دولت مردان بدانند برای پیشرفت کشور تمام امکانات و نیروها را در اختیار داریم تنها باید به جوانان خود قدری اعتماد کنیم.
زمانی

حجت الاسلام سید محسن زمانی، امام جمعه شهرستان مهران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، ضمن تبریک دهه کرامت اظهار داشت: برجام یا همان برنامه جامع اقدام مشترک، توافقی بر سر برنامه هسته ای ایران است که به گفته دولتمردان زمینه ساز لغو کلیه تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران بود.

وی افزود: در چند سال گذشته مقام معظم رهبری زمانی که دولتمردان این توافق را فتح الفتوح و خورشید تابان می دانستند و به هم تبریک می گفتند رهبری صرفا به خسته نباشید اکتفا کردند که برای خیلی ها این حرکت رهبری سوال برانگیر بود.

حجت الاسلام زمانی خاطر نشان کرد: اما الان بعد از گذشت یک سال از این توافقنامه علت عدم تبریک رهبری روشن شد و دقیقا در سالگرد برجام  صراحتا دولتمردان آمریکا از نقض آشکار برجام و تحریم های بی سابقه ای که  تا کنون در سطح بین المللی در ایران وجود نداشته صحبت می کنند.

امام جمعه مهران تصریح کرد: اگر بخواهیم مجموع تحریم ها را جمع بزنیم، تحریم هایی هایی که قبل از برجام داشتیم و تحریم هایی که بعد از برجام داشتیم، بیشتر آنها معطوف به پسا برجام است و علی رغم خوش بینی های بسیار زیادی که دولت و کابینه کنونی داشتند ولی ثمره آن چیزی جز افزایش تحریم ها نبود.

وی با بیان اینکه سابقه بد آمریکا و اروپائی ها مانع از این می شد که با عینک خوش بینی به این ماجرا نگاه شود، گفت: کسانی که از یک طرف چراغ سبز نشان می دادند و  ادعای تعامل را دارند ولی در عمل برای تحریک گروهای تکفیری و معاند نظام پول هزینه می کنند و مستقیما برای براندازی حکومت اسلامی پول هزینه می کنند در چنین فضایی به نظر می رسید حداقل اعتماد باید گزینه مناسبی باشد.

حجت الاسلام زمانی تاکید کرد: بارها به این مساله اشاره شده است که به پیروی از مقام  معظم رهبری که نباید خوش بین باشیم و دولت تدبیر و امید باید  به این موضوع توجه داشته باشد که دشمن ما، دشمن بسیار کینه توزی است و دشمنی است که راضی نیست آب خوش از گلوی ملت ایران پایین رود و حاضر نیستند پیشرفت جوانان ما را ببینند و به هر طریقی سعی در ایجاد مانع و ضربه زدن به این پیشرفت خواهند کرد.

وی ادامه داد: ابتدا صحبت از نقض روح برجام بود و آرام آرام پس از سخنان امام خامنه ای بالاخره این اعترافات را از جانب دولتمردان می بینیم، اما ای کاش  همان موقع به آن  شرایطی که مقام معظم رهبری اشاره داشتند و آن تبصره ها و بندهایی  که ایشان به صورت مشروط برجام را پذیرفته بودند عمل می شد.

 امام جمعه مهران با بیان اینکه اگر به بند های مقام معظم رهبری جامه عمل می پوشاندند ضرری متوجه کشور نبود، گفت: اگر شروط رهبری اعمال می شد امروز افسوس نمی خوردیم که صنعت هسته ای را به تاخیر انداخته ایم و اصلا چرا این قرارداد بسته شد، چرا کارشناسی بهتری از جانب مجلس و دولت ما نشد.

حجت الاسلام زمانی در ادامه به فضای گفتمان اقتصاد مقاومتی اشاره و بیان کرد: در اصل، توافق برجام خیلی در مسیر اقتصاد مقاومتی نبود و به هر حال این اتفاقات در مسائل اقتصادی ما می افتد ولی هر وقت هر جا جلوی ضرر گرفته شود نفع است.

وی ادامه داد: بنا این نیست که ما بخواهیم با کشورهای دنیا تعامل نداشته باشیم اما تا زمانی که این امکانات پیشرفت در داخل کشور فراهم است چرا باید قراردادهای کلان نفتی و غیر نفتی بخواهد با کشورهای خارجی بسته شود و اگر هم معامله های بین المللی بسته می شود باید سعی کنیم در تراز اقتصاد مقاومتی باشد تا بتوانیم این برداشت ها را در داخل داشته باشیم بدون اینکه محتاج غرب و برنامه های آنها باشیم.

امام جمعه مهران ابراز کرد: توصیه می شود دولتمردان به گفتمان مقام معظم رهبری برگردند و بدانند در جهت پیشرفت کشور بسیاری از امکانات و نیروها را در اختیار داریم و امکانات مادی و انسانی تمام آن چیزی که لازمه پیشرفت یک کشور است در داخل کشور وجود دارد فقط باید به جوانان خود قدری اعتماد کنیم.

حجت الاسلام زمانی در پایان گفت: دشمنان در ارتباط با برجام آسیب هایی را متوجه اقتصاد کشورمان کرده اند اما اگر بتوانیم آرام آرام این رویکردی را که به سمت غرب است، به سمت داخل کشور برگردانیم مطمئنا این آسیب ها و کاستی هایی را که در بخش اقتصادی داشتیم جبران می شود و در عمل می توانیم نقشه های پلیدی که دشمنان در ارتباط با اقتصاد داشتند را خنثی کنیم./۸۷۹/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات