۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۴
کد خبر: ۵۱۴۲۴۵
مدیر مرکز تخصصی مهدویت قم:

جدایی اهل سنت و شیعه، حربه دشمن است

مدیر مرکز تخصصی مهدویت با بیان اینکه امروز به دلیل تبلیغات شیعه ستیزی، شبهه ها مدام تکرار می شوند، گفت: امروز حربه دشمن این است که با شبهه اهل سنت را از شیعه جدا کند تا آنان مقابل شیعیان بایستند.
حجت الاسلام مجتبی کلباسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام مجتبی کلباسی، مدیر مرکز تخصصی مهدویت قم امروز 5 مرداد در گردهمایی سراسری آموزشی فرهنگی مربیان مهدویت که در اردوگاه ثامن الائمه(ع) برگزار شد، درباره شبهات و پاسخگویی به آنان گفت: سؤال و شبهه با یکدیگر متفات هستند و نباید آنها را مخلوط کرد.

وی با بیان اینکه سؤال و شبهه ویژگیهای جداگانه دارند، افزود: برخی ممکن است پرسش داشته باشند ولی شبهه ندارند و در بعضی موارد سؤال هم به شبهه منجر می شود اما پرسش برای فهمیدن است.

حجت الاسلام کلباسی ادامه داد: شبهه مثل ویروسی است که انسان را گرفتار و در عقاید خلل ایجاد می کند و اختلافاتی عقیدتی می سازد و زاینده است و چه بسا افرادی برای ترویج شبهات سرمایه گذاری می کنند اما درباره سؤوالات این اتفاق نمی افتد.

وی با بیان اینکه قرآن مروج سؤوال کردن است و کمتر صفحه ای در آن وجود دارد که در قالب سؤوال مطلبی را مطرح نکرده باشد، تصریح کرد: شبهه برای تخطئه ساخته می شود و تیری است که برای زدن هدفدار است.

مدیر مرکز تخصصی مهدویت قم با اشاره به این مطلب که امروز صد هزار کتاب و صدها ساعت روی برنامه های مختلف برای شبهه افکنی کار می شود، اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که درباره آن شبهات بسیاری وجود دارد مهدویت است.

وی با بیان اینکه در هر زمان باید آمادگی برای دفاع و پاسخ به شبهه وجود داشته باشد، تصریح کرد: در مواجهه با سؤوالات بهتر است با علاقه شنیده و سپس پاسخ داده شود و در شبهه این موضوع حائز اهمیت است که ریشه های آن شناخته شود.

حجت الاسلام کلباسی با تأکید بر این مطلب که شرط اول اینکه انسان توانمند به پاسخگویی به سوالات و شبهات باشد دانایی و علم است، تصریح کرد: در این مسیر مبلغان بایستی توان نشان دادن حقانیت را داشته باشند که این امر جز با علم و فن به دست نمی آید.

وی با بیان اینکه امروز به دلیل تبلیغات شیعه ستیزی، شبهه ها مدام تکرا می شوند، تصریح کرد: امروز حربه دشمن این است که با شبهه اهل سنت را از شیعه جدا کند تا آنان مقابل شیعیان بایستند./934/پ202/ب1

ارسال نظرات