۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۶
کد خبر: ۵۱۴۲۴۸
امام جمعه شاهرود:

بسیج بازوی توانمند انقلاب در تبلیغ و تربیت نسل جوان است

امام جمعه شاهرود گفت: همکاری و همراهی ائمه جماعات و روحانیان با پایگاه‌های بسیج مساجد یک فرصت مغتنم و ظرفیتی برای ایجاد تحول در مسجد، محله و جامعه است.
امام جمعه شاهرود

به گزارش خبرگزاری رسا در شاهرود، حجت الاسلام عباس امینی در نشست مربیان و سرمربیان حلقه‌های صالحین بسیج مساجد و محلات سپاه شاهرود که در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد در سخنانی با گرامیداشت دهه کرامت با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) اظهار کرد: صاحب ولادت ایام بیان می فرماید برای اینکه ایمان کامل داشته باشیم باید سنت خدا و پیامبر و اولیا را رعایت کنیم و اما سنت خداوند کتمان سِر است، خدا ستار است و کمال مومن در ایمان پرده پوشی در زندگی فردی و اجتماعی است.

وی افزود: خداوند فرموده که کمال ایمان پوشاندن اسرار است و اصل معصومین که در ذیل معصومین مرزبانان دین و اعتقادات مردم هستند و یکی از ویژگی های پیامبر اکرم(ص) است اهل مدارا با مردم است و نه مدارا با انسان اهل و عاقل بلکه مدارا با انسان کج خُلق و کج فهم و یکی از وظایف ما امروز این مسئله است که مدارا کنیم مانند اهل بیت و پیامبر(ص).

امام جمعه شاهرود تصریح کرد: مدارا کردن با مردم بسیار مهم است و سنت ولی صبر بر سختی هاست و سنتی که امام پیاده کند تا ایمان کامل و مستقر شود تحمل کردن سختی های بدنی و مالی و بالاتر از آن سختی های مردم است که استخوان سوز است.

استادیار صالحین شاهرود افزود: اگر سه ویژگی در همه باشد ایمان کامل می شود که پرده پوشی و مدارا با مردم و صبر که مربوط به خودمان است تحمل کنیم.

وی با اشاره به بسیج و ابتکار امام راحل در تشکیل آن عنوان کرد: امام اول انقلاب خیلی چیزها آورد با اینکه مدیریت دانشگاهی نخوانده بود اما خداد در نهاد ایشان قرار داده بود و چون امام برای خدا کار می کرد برکاتی از ناحیه خدا در ایشان قرار گرفته بود و امام راحل از این ناحیه نهادهایی را تاسیس کرد که در انقلاب اثرگذار هستند مثل کمیته امداد و نهضت سوادآموزی و کمیته انقلاب.

حجت الاسلام امینی خاطر نشان کرد: یکی از نهادها تشکیل ارتش بیست میلیونی بود که در آن زمان جمعیت کشور ما 36 میلیون بود و جنگ هم نبود و اینها درس است برای همه که این عالم که در حوزه درس خوانده آنقدر مدیریت دارند و یکی از برکات امام بسیج است که برکات بسیاری دارد.

وی اضافه کرد: بسیج در دوران دفاع مقدس و تا امروز برکات زیادی داشته است و انقلاب اسلامی فرصت خوبی شد برای ترویج دین خدا برای علما و روحانیون که قبل از آن وجود نداشت و این فرصت گرانبها در بحث تحصیل علم و رشد و تبلیغ و تربیت و ارتباط با جوانان که باید قدر دانست.

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه مسجد نیز امروز یک فرصت است گفت: امروز در کمال آرامش و آسایش و آزادی فرصت مسجد و منبر فراهم است و پایگاه بسیج در مسجد که این نیز یک فرصت است.

وی تاکید کرد: روحانیت و ائمه جماعات و پایگاه بسیج یک فرصت است و نه یک تهدید و باید استفاده کرد و مدارا نمود؛ قدر نعمت بسیج را باید بدانیم و این فرصت را قدردان باشیم و بتوانیم در محله و مسجد و جامعه خود تحول ایجاد کنیم./977/د102/ب1

ارسال نظرات