۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۵۱۴۳۳۸
حجت الاسلام والمسلمین اختری:

سخنان ائمه جمعه نسخه از پیش تعیین شده نیست

عضو شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور این دیدگاه که سخنان امامان جمعه یک نسخه از پیش تعیین شده از طرف ستاد نماز جمعه است که در اختیار آنان قرار می گیرد، ناصواب خواند.
محمدحسن اختری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین عباسعلی اختری پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران که در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد، به مناسبت سالگرد نخستین نماز جمعه تهران و سالگرد ارتحال آیت الله مشکینی(ره)، سخنرانی کرد.

وی در ادامه به بیان ویژگی ها و معیارهای عظمت نماز جمعه به عنوان یک فریضه مقدس عبادی، سیاسی و حیاتی برای اسلام پرداخت و از برگزاری حدود 200 گردهمایی تخصصی درباره نماز جمعه و عظمت نماز در طول سال خبر داد.

عضو شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به طراحی 220 مصلی، گفت: 209 مصلی در سراسر کشور در دست احداث است و در حال حاضر نیز به غیر از برپایی نماز جمعه در مصلاها، بقیه نماز جمعه ها در مساجد، حسینیه ها و اماکن مقدس برگزار می شود.

وی با بیان اینکه نماز جمعه از شعائر بزرگ الهی است، افزود: امام جمعه با سرمایه علمی و تعهدی که دارد از دین و دیدگاه های مقام معظم رهبری، پیام رسانی می کند و به ابلاغ و تشریح پیام اسلام و دیدگاه های رهبر معظم انقلاب می پردازد.

حجت الاسلام والمسلمین اختری با بیان اینکه برخی تصور می کنند یک نسخه از پیش تعیین شده از طرف ستاد نماز جمعه در اختیار هر امام  جمعه ای قرار می گیرد که او همان را مطرح می کند، این سخن را یک دیدگاه ناصواب در حق ائمه جمعه دانست.

نماینده سابق مجلس افزود: امام جمعه در طول فرصتی که از آن بهره می گیرد، مانند زنبور عسل از سراسر بوستان شریعت مقدس و از غنچه های روح بخش حکمت ها و دستورهای دین و عصاره های ثقلین تغذیه می کند و مانند عسلی که فیه شفاع فی الناس است، نسخه شفابخش به انسان ها ارائه می کند.

وی با بیان اینکه نماز جمعه مصداق روشنی از جهاد کبیر است، گفت: کافران به قرآن و دین که برخی مانند مستکبران، خداناشناسان و مخالفان اسلام کافران عقیدتی هستند و برخی اسم مسلمان را یدک می کشند اما در عمل کفر می ورزند و حق کش و حق پوش هستند، هر دو نماز جمعه را بی رونق می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین اختری از جهاد کبیر به عنوان اساس همه فعالیت های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در جامعه نام برد و با بیان اینکه نماز بزرگ ترین ذکر و یاد خدا است، ابراز کرد: جامعه ای که نماز جمعه را برپا می کند از شرافت ویژه ای برخوردار می شود.

وی با اشاره به اینکه نماز جمعه، جامعه ذاکر می سازد که از خطر غفلت دور داشته می شود، گفت: ائمه معصومین(ع) در پرتو قرآن به ما آموخته اند که دشمنان می خواهند نورهای خدا را خاموش کنند و سفیران الهی را از یاد ببرند که برپایی نماز جمعه زنده کردن نام و یاد نورهای الهی است./920/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات