۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۵۱۴۳۷۵

تشییع پیکر ۴ شهید گمنام دفاع مقدس در تبریز

مردم مؤمن، شهیدپرور و متدین تبریز امروز پس از اقامه نماز جمعه در مراسم تشییع پیکر چهار شهید گمنام دوران دفاع مقدس شرکت کردند.
تشییع شهدا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همزمان با دهه کرامت مردم تبریز امروز میزبان چهار شهید گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس بودند و با حضور در مراسم تشییع پیکر آن کبوتران خونین بال دوران ایثار و جهاد، با آرمان های امام و شهدا تجدید پیمان کردند.

مراسم تشییع شهدای گمنام امروز با حضور پرشور قشرهای مختلف مردم تبریز حال و هوایی خاص به نخستین پایتخت جهان تشیع داده بود، مردم ولایتمدار آذربایجان؛ بار دیگر در مراسم تشییع شهدای گمنام حضور یافتند تا بگویند؛ با اعتقادی راسخ، پای آرمان‌های انقلاب ایستاده‌اند.

سردار سرتیپ دوم پاسدار عزت‌الله جعفری، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی در حاشیه این مراسم معنوی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: پیکر شهدای گمنام از مناطق عملیاتی شرق دجله، جزیره مجنون و ام‌الرصاص که مربوط به عملیات‌های بدر و خیبر و کربلای 4 هستند، تفحص شده‌اند.

وی با بیان این‌‎که دو پیکر این شهدای والامقام در تبریز و دو پیکر دیگر در شهرهای ایلخچی و هادی‌شهر دفن می‌شوند، افزود: با تدفین پیکرهای مطهر این چهار شهید گمنام دوران دفاع مقدس، استان آذربایجان‌شرقی مفتخر به وجود 192 شهید گمنام دوران دفاع مقدس در 55 نقطه خواهد بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه 2 شهید گمنام تشییع شده در هادی شهر و 2 شهید گمنام در ایلخچی تشییع و تدفین می‌کنند خاطرنشان کرد: این دو شهر روز یکشنبه میزبان شهدای گمنام هستند که پس از برگزاری تشییع با شکوه شهدا در این دو شهر تدفین می‌شود.

سردار جعفری با اشاره به اینکه پیکرهای مطهر 200 شهید دوران دفاع مقدس که در عملیات‌های اخیر تفحص توسط کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح کشف شده‌اند، گفت: همزمان ابا ایام سوگواری شهادت امام جعفر صادق(ع) تا روز عرفه در استان‌های مختلف شاهد برگزاری ویژه برنامه های تشییع و خاک‌ سپاری شهدای گمنام خواهیم بود./935/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات