۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۰
کد خبر: ۵۱۴۴۲۱
آیت الله سلیمانی با انتقاد از افزایش نرخ بیکاری:

رییس‌جمهور به وعده‌های خود عمل کند/ لزوم شایسته سالاری در انتخاب کابینه

آیت الله سلیمانی با اشاره به افزایش نرخ بیکاری در دولت یازدهم، گفت: دولت آقای روحانی باید به‌ تمام وعده‌هایی که قبل و بعد از انتخابات به مردم داده عمل کند.
آیت الله عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، آیت الله عباسعلی سلیمانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گفت: کاندیداها قبل از برگزاری انتخابات جهت جلب آرای مردم وعده‌های رنگارنگی دادند و رییس جمهور دولت یازدهم هم وعده‌های بسیار پررنگی به مردم داد.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در ادامه بیان کرد: دولت وعده‌های زیادی به مردم داد که امیدوار هستیم تا مدت باقیمانده وعده‌ها را نه انجام بلکه آغاز کند.

وی با اشاره به افزایش نرخ بیکاری در دولت یازدهم ابراز داشت: مرکز آمار ایران نرخ بیکاری را در بهار امسال 12.6 درصد اعلام کرد که این رقم نسبت به سال قبل چهار درصد افزایش داشته است؛ در صورتی که کاهش نرخ بیکاری یکی از وعده‌های ریاست جمهوری در زمان انتخابات دوره یازدهم بود و این موضوع نشان دهنده ناکارامدی اقدامات دولت در راستای اشتغال‌زایی بوده است.

آیت الله سلیمانی عنوان کرد: در کشور ما اراده جدی برای مهار واردات و قاچاق وجود ندارد؛ چرا که اگر وجود داشت شرایط جامعه ما بهتر از این بود؛ گمرکات باید به تجهیزات روز مجهز می‌شدند که متأسفانه این اتفاق هم نیفتاد.

وی در خصوص اشتغال جوانان اذعان داشت: امسال مقرر شده بود بیش از 900 هزار شغل جدید در کشور ایجاد شود تا وضعیت بیکاری در ‌وضع کنونی حفظ شود ولی چنین کاری انجام نشد و ‌دولت باید در این زمینه جدیت لازم را داشته باشد تا بتواند بیش از 900 هزار شغل را که هم از وعده‌های خود رییس جمهور و هم از وعده‌های معاون اول ایشان است تحقق بخشد.

خطیب نماز جمعه زاهدان خاطرنشان کرد: دولت در سال گذشته ادعا کرد بیش از 700 هزار شغل ایجاد کرده است؛ این در حالی بود که پارسال 500 هزار شاغل، کار خود را از دست دادند و بیکار شدند.

وی با اشاره به تصمیم بانک مرکزی برای افزایش قیمت دلار تصریح کرد: بانک مرکزی تصمیم گرفته تا افزایش محسوسی در قیمت دلار بوجود آورد به طوری که برخی مسؤولان گفته‌اند قیمت دلار تا پنج هزار تومان هم خواهد رسید و بر این اساس با این افزایش قیمت دلار چطور می‌توان تورم را مهار کرد؟

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان دولت را دارای بدهکاران سنگین دانست و عنوان‌کرد: از یک طرف اهل سنت خود را بانی روی کار آمدن دولت دوازدهم می‌دانند و از سویی دیگر اصلاح طلبان مدعی هستند که اگر رأی ما نبود دولت روی کار نمی‌آمد؛ با این اوصاف دولت دوازدهم چطور‌ می‌تواند شعار شایسته سالاری را تحقق بخشد؟

آیت الله سلیمانی خطاب به دولت‌مردان گفت: دولتی که چهار سال تجربه اجرایی دارد باید کمربند همت را ببندد و به تمام شعارهایی که در زمان انتخابات داده جامعه عمل بپوشاند.

وی اظهار داشت: بنا به نظر خود آقای روحانی، پیگیری تحقق وعده‌های انتخاباتی از سوی مردم و صدا و سیما مصداق امر به معروف‌ و نهی از منکر است و باید مردم وعده ها را پیگیری کنند.

امام جمعه زاهدان در ادامه به مراسم تنفیذ ریاست جمهوری اشاره و خاطرنشان کرد: رییس جمهور در این دولت هم درباره برنامه 100 روزه گفت که در پایان برنامه را به همه مردم عرض خواهد کرد؛ چند روز دیگر مراسم تحلیف برگزار خواهد شد و باید ببینیم دولت محترم در برنامه چهار ساله خود چه خواهد کرد.

وی افزود: دولت آقای روحانی بعد از پیروزی در انتخابات و ‌تأیید شورای نگهبان باید چهار سال دیگر به‌ تمام وعده‌هایی که قبل و بعد از انتخابات به مردم داده عمل کند و با توجه به افزایش آمار بیکاری و تورم برای آرامش مردم تمام تلاش خود را به کار ‌گیرد.

آیت الله سلیمانی در پایان به مناسبت سالروز اقامه نخستین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تصریح‌کرد: این نماز به حکم رهبر‌کبیر انقلاب و با امامت آیت الله طالقانی برگزار شد و روایت است زمانی که جمعه فرا می‌رسد هر انسان مؤمن و مسلمان چه زن باشد چه مرد حتی دیوانه باشد یا مسافر که عذر شرعی نداشته باشد باید در نماز جمعه شرکت کند و از ثواب آن فیض ببرد./831/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات