۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۹
کد خبر: ۵۱۴۴۲۵
در حاشیه راهپیمایی پردیسان؛

میانمار و قدس پاره تن جهان اسلام هستند

امام جمعه پردیسان با بیان این که میانمار و قدس پاره تن جهان اسلام هستند، گفت:‌ در حال حاضر دو عضو پیکره جهان اسلام آسیب دیده‌ و عضو‌های دیگر را به درد آورده‌اند، از این رو نمی‌توان راحت نشست تا مردم مظلوم میانمار و فلسطین در آزار باشند.
راهپیمایی در حمایت مسلمانان مظلوم فلسطین و میانمار و تشییع شهدا در تبریز

حجت الاسلام والمسلمین سید صمصام الدین قوامی در حاشیه راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و میانمار در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، اظهار داشت: نمازگزاران سراسر ایران با وجود هوایی بسیار گرم و نامطلوب در این راهپیمایی شرکت کردند تا حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین و میانمار به گوش مردم جهان برسانند.

امام جمعه پردیسان قم، با بیان این که راهپیمایی امروز همچون تعقیبات نماز به شمار می‌آید، اظهار داشت: تعقیبات نماز، به هدف نماز که مبارزه با شیطان است، متصل می‌شود، به همین علت این راهپیمایی نیز همچون نماز است چرا که هدف از برگزاری آن مبارزه با شیطان است.

وی، با بیان این که میانمار و قدس پاره تن جهان اسلام هستند، ابراز داشت:‌ در حال حاضر دو عضو پیکره جهان اسلام آسیب دیده‌ و عضو‌های دیگر را به درد آورده‌اند، از این رو نمی‌توان راحت نشست تا مردم مظلوم میانمار و فلسطین در آزار باشند.

امام جمعه پردیسان با تأکید بر وجود اتحاد میان تشیع و تسنن، تصریح کرد: بر خلاف ادعای همیشگی داعش مبنی بر این که شیعه‌ها سنی کُش هستند، امروز باید ببینند که مردم ایران در حمایت از دو کشور سنی‌ مذهب در این راهپیمایی سراسری شرکت کرده‌اند.

وی، در ادامه افزود: مردم مسلمان ایران همیشه از مظلوم حمایت کرده‌اند و مهم نیست مظلوم سنی باشد یا شیعه باشد، مسلمان باشد یا غیر مسلمان، چرا که هدف دفاع از مظلوم در برابر ظالم است، بنابراین اگر مردم فلسطین یا میانمار مسیحی نیز بودند، باز هم مسلمانان برای حمایت از آنها برمی‌خواستند.

مدیر مرکز فقهی مدیریت اسلامی روایت «وَ مَنْ سَمِعَ رَجُلًا يُنَادِي يَا لَلْمُسْلِمِينَ فَلَمْ يُجِبْهُ فَلَيْسَ بِمُسْلِمٍ» را بیان کرد و گفت: پیامبر اکرم در روایتی فرموده است؛ هر كسي فرياد و استغاثه انساني را بشنود كه مسلمانان را به ياري وكمك مي طلبد و به ياري او نرود، مسلمان نيست.

وی، با گلایه از اطلاع رسانی ضعیف رسانه‌ها از برگزاری راهپیمایی سراسری نمازگزاران پس از نماز جمعه در حمایت از مردم فلسطین و میانمار، بی‌تردید حضور در چنین راهپیمایی‌هایی از یک سو موجب تقویت اراده و افزایش استقامت مظلوم می‌شود و از سوی دیگر منجر به کاهش روحیه ظالم خواهد شد، از این رو اگر اطلاع رسانی این راهپیمایی تأثیرگذار روز‌های قبل صورت می‌‌گرفت، می‌توانستیم شاهد حضور گسترده‌تری از مردم در این روز باشیم./878/ ۲۰۲/ص

اکتای بهمنی
ارسال نظرات