۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۷
کد خبر: ۵۱۴۴۴۸
با سخنرانی نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری؛

افتتاحیه بیست و چهارمین دوره طرح تقویت مبانی اعتقادی در شهرکرد برگزار شد

افتتاحیه بیست و چهارمین دوره طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی در شهرکرد با سخنرانی نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری برگزار شد.
افتتاحیه طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی در شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، شامگاه جمعه، 6 مردادماه، در افتتاحیه مراسم طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی که در مهدیه مصلای شهرکرد برگزار شد، با بیان اینکه امسال دو برنامه مهم ویژه عموم و جوانان در قالب طرح برنامه ریزی شده است، گفت: برنامه ویژه عموم هر شب همراه با اقامه نماز مغرب و عشا با موضوع بیت المعمور یا خانه آباد در مهدیه مصلای شهرکرد برگزار می شود.

وی با تأکید بر اینکه موضوع بیت المعمور، یک موضوع قرآنی و از مهمترین نیازهای امروز جامعه اسلامی است، اظهار کرد: خانه آباد در زمین نیازمند یکسری ویژگی هایی است؛ در این نشستها به تشریح نقش پدر و مادر و فرزندان در آبادانی خانه و خانواده از جهات مختلف خواهیم پرداخت و به سؤالات عموم در این زمینه پاسخ خواهیم داد.

امام جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه بر آن هستیم تا در قالب نشستهای امسال طرح تقویت مبانی اعتقادی، خانه آباد زمینی را به خانه آباد آسمانی وصل کنیم، افزود: برای تحقق این مهم از محضر اساتید برجسته ای همچون حجج اسلام حسینی قمی، حیدری کاشانی، ماندگاری، خسروپناه و رفیعی و آیات خاتمی، طبسی، میرباقری و صدیقی بهره مند خواهیم شد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان اینکه برنامه ویژه جوانان نیز عصرها از ساعت 16 در فرهنگسرای بزرگ شهرکرد و به صورت کارگاهی برگزار می شود، خاطرنشان کرد: موضوعی که در این جلسات مورد بحث و کنکاش قرار می گیرد، انسان و رسالت انقلاب اسلامی است که از مهمترین نیازهای امروز جوانان است.

وی با اشاره به اینکه برای تشریح این موضوع 16 شناخت برای جوانان را در 32 سرفصل تقسیم بندی کرده ایم، ابراز کرد: موضوعات به صورتی است که ابتدا بر محور «شناخت انسان بر اساس شناخت خود» و بعد از آن به «رسالت دین و انقلاب در قبال انسان» پرداخته و در نهایت به «ارتباط فرد فرد افراد با انقلاب اسلامی و انقلاب اسلامی با افراد جامعه» می پردازد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه جلسات جوانان به صورت گفتمانی و پرسش و پاسخ صورت می گیرد، گفت: به یقین شرکت مستمر و منظم در جلسات، جهت اعطای گواهی معتبر به جوانان ارجمند الزامی است.

وی با تأکید بر اینکه شبهه زدایی برگرفته از معارف و مفاهیم قرآنی است، تصریح کرد: در قرآن هر جایی شک مطرح شده است، خداوند متعال آن را سرزنش کرده است.

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه انسان زمانی مؤمن می شود که دیگر شک و شبهه نداشته باشد، خاطرنشان کرد: باید به شبهاتی که از سوی دشمن در حال ترویج است، پاسخ داده شود و این مهمترین رسالت امروز ما است.

امام جمعه شهرکرد شبهه زدایی را یک کار اصیل نبوی بیان کرد و افزود: به یقین شبهه زدایی در راستای تقویت امور دینی و اعتقادی است؛ رسالت انبیا و اولیای الهی نیز با شبهه زدایی گره خورده بود./9457/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات