۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰
کد خبر: ۵۱۴۴۷۳
نماینده ولی فقیه در عراق:

آرامش و امنیت امروز کشور مرهون جایگاه ولایت فقیه است

نماینده ولی فقیه در عراق گفت: سکاندار کشتی انقلاب ولی فقیه بوده و ولایت فقیه است که می تواند کشور را از شرایط سخت عبور دهد.
حجت الاسلام سید مجتبی حسینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی حسینی، نماینده ولی فقیه در عراق در جریان سفر یک روزه خود به روستاهای زلزله زده شهر رضویه، از توابع مشهد مقدس، طی سخنانی در میان مردم روستای جیزآباد، با اشاره به وظایف اعضای مجلس خبرگان رهبری، اظهار کرد: مجلس خبرگان رهبری به نمایندگی از مردم، پاسدار و حامی مهم ترین رکن نظام یعنی ولایت فقیه است.

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری در تبیین اهمیت جایگاه ولایت فقیه خاطرنشان کرد: اگر رکن ولایت فقیه در نظام ما وجود نداشت، امروز گریبانگیر خیلی از مشکلات بودیم. بنده نماینده ولی فقیه در سوریه و عراق بوده ام و می دانم که در این دو کشور مردم عاشق اهلبیت(ع) زیاد هستند اما چون رهبری ولی فقیه را ندارند، با وجود ایستادگی فراوانی که در برابر داعش داشتند، آرامشی که مردم ما از آن برخوردار بودند را نداشتند.

وی تصریح کرد: هر موج و طوفانی که متوجه کشور ما باشد، سکاندار کشتی انقلاب که ولی فقیه است و امروز در حضرت آیت الله خامنه ای مصداق یافته است، می تواند کشور را از این شرایط سخت عبور دهد. عراقی ها به ما می گویند «کاش ما هم رهبری مانند رهبر شما داشتیم.» البته ولی فقیه در واقع رهبر آن ها هم هست.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی افزود: سال های سال صدام و حزب بعث تلاش کردند تا بین ایران و عراق جدایی بیندازند و از طرف دیگر آمریکا نیز نیروهای خود را وارد عراق کرد اما مردم این کشور که از ایرانیان الهام گرفته بودند، با آمریکا مبارزه کردند و نیروهای آمریکایی را از کشور خود بیرون کردند.

نماینده ولی فقیه در کشور عراق یادآور شد: در حالی که آمریکا قصد داشت بین ایران و عراق فاصله ایجاد کند، امروز شرایط به گونه ای شده است که در کشور عراق مدارسی داریم که به نام امام خمینی(ره) نامگذاری شده اند و افراد زیادی از کشورهای مختلف در این مدارس مشغول به تحصیل علم هستند. مراکز دیگری هم تحت عنوان «ولایت» وجود دارد که اعضای آن در نزدیکی به ولایت از یکدیگر سبقت می جویند.

وی خاطرنشان کرد: آنچه آمریکا را نگران و عصبانی کرده، این است که ملت ایران نه تنها با انقلاب اسلامی کشور خود را که اسیر و ذلیل در برابر غرب بود را آزاد کردند، بلکه امروز ایران به عنوان یک ابر قدرت در جهان شناخته می شود و پیشوای سایر ملت ها برای اهداف انقلاب اسلامی شده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به جمله معروف امام راحل که فرمودند «راه قدس از کربلا می گذرد»، شرایط امروز منطقه را تحقق همان پیش بینی قلمداد کرد و گفت: آن روز برخی می خواستند از طریق خاک سوریه با اسراییل بجنگند که امام(ره) آن را ناممکن می دانستند اما فرمودند «راه قدس از کربلا می گذرد» و امروز همین اتفاق افتاده است یعنی راه قدس از عراق تا مرزهای رژیم صهیونیستی باز است./820/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات