۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۵۱۴۵۰۲
امام جمعه جایزان تأکید کرد؛

امام زادگان به قطب های فرهنگی کشور تبدیل شوند

امام جمعه جایزان گفت: براساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب باید امام زادگان و بقاع متبرکه قطب های فرهنگی کشور باشند.
محمدی فخر

حجت الاسلام غلامحسین محمدی فخر، امام جمعه جایزان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز با تبریک دهه کرامت، با اشاره به حدیث قدسی از رسول اکرم(ص) درباره اهل بیت اظهار داشت: پیامبر اسلام می فرماید (مثل اهل بیتی کمثل سفینه نوح من رکا نجاه ومن ترک فغره) یعنی اینکه اهل بیت من مثل کشتی نوح می مانند و کسی که سوار این کشتی شود نجات می یابد و کسی که از این کشتی فاصله بگیرد غرق خواهد شد.

امام جمعه جایزان در ادامه ابراز داشت: حضرت علی بن موسی الرضا(ع) شناسنامه ما ایرانی ها است و باید به این امام همام افتخار کنیم.

رییس شورای فرهنگ عمومی جایزان درباره جایگاه امام رضا(ع) در سراسر جهان اسلام، تصریح کرد: وقتی ما به حرم های اهل بیت یعنی کربلای معلی، نجف اشرف، مدینه منوره و مکه مکرمه سفر می کنیم وقتی به زائرین اعلام می کنیم از ایران آمده ایم، شیفتگان اهل بیت به ما می گویند سلام ما را به امام رضا برسانید.

حجت الاسلام محمدی فخر درباره حضور امام رضا(ع) در ایران، تاکید کرد: هشتمین اخترتابناک امامت و ولایت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) حج الفقرا است و در روایات واحادیث به عظمت این امام همام بسیار آمده است که باید به آن افتخار کنیم.

وی با اشاره به برکت حضور امام زادگان در کشور ما، گفت: فرزندان رسول الله در کشور ما یعنی حرم های اهل بیت و امام زادگان در جوار آن ها فرشتگان الهی پر می زنند و این حرم ها چراغ روشنی بخش برای جامعه ما هستند.

امام جمعه جایزان با تشریح بحث فرهنگی در بارگاه امام زادگان از دیدگاه رهبری، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند امام زادگان باید قطب فرهنگی کشور شوند و ما وظیفه داریم در عمل به منویات ایشان درباره این مقوله مهم، این بارگاه فرزندان حضرت زهرا که فانوس های زمینی هستند را تبدیل به کانون های فرهنگی آن منطقه کنیم.

رییس شورای فرهنگ عمومی جایزان ابراز داشت: امام زادگان در کشور ما وجودشان پر از خیر وبرکت است که وقتی یک جوان پر از معصیت به حرم امازاده ای می رسد سرتعظیم خم می کند و این نشان دهنده عظمت وبرکت این عزیزان در کشور ما است.

حجت الاسلام محمدی فخر با اشاره به ضعیف عمل کردن برخی مسؤولان فرهنگی در کشور، تصریح کرد: امام زادگان راه اعتقادی ما هستند و جوانان ما باید در این راه معنوی گرایش پیداکنند اما متاسفانه برخی از مسؤولان مربوطه در رسیدگی به امور فرهنگی بسیار ضعیف عمل می کنند.

وی درپایان با قدردانی از مسؤولان آستان قدس رضوی، گفت: از مدیران عالیرتبه آستان قدس رضوی بابت احیای طرح نسیم کرامت در سراسر کشور و کمک به محرومان، تشکر و قدردانی می کنیم./۹۴۵۳/ت۳۰۲/ب۱

 

ارسال نظرات