۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۰
کد خبر: ۵۱۴۵۳۱
آیت الله رجبی:

دولت با کمال اقتدار در برابر امریکا ایستادگی کند

عضو جامعه مدرسین، وظیفه دولت را اقدام عملی قاطع در برابر گستاخی های آمریکا دانست و گفت: دولتمردان باید از رفتار خصمانه آمریکا درس عبرت بگیرند و خوش بین به دشمنان نباشند.
آیت الله رجبی

آیت الله محمود رجبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تأکید بر ضرورت مقابله قاطع با اقدامات خصمانه اخیر آمریکا در وضع تحریم های جدید علیه ایران گفت: حضرت امام فرمودند که اگر در برابر دشمنان عقب نشینی کنیم آنها جلوتر خواهند آمد.

وی افزود: این یک منطق دینی است و از فرهنگ دینی بر می آید که در برابر دشمن باید قاطع ایستاد و مقاومت کرد و متناسب با رفتارهای آن آماده مقابله به مثل بود، وظیفه مسؤولان این است که با وجود بعضا کوتاهی در برابر زیاده خواهی های استکبار جهانی برخوردی کاملا قاطع داشته باشند.

قائم مقام مؤسسه امام خمینی(ره) با بیان این که استکبار جهانی تمام پل های پشت سر خود را خراب کرده و به هیچ چیز پایبند نیست، اظهار داشت: خوی استکباری آمریکا برای همه جهان روشن شده و باید با کمال اقتدار متناسب با نظام و مردم با توطئه دشمن مقابله جدی شود.

وی ادامه داد: در گفتار، طرح مسأله در مجامع بین المللی و اقدام عملی در برابر این توطئه باید با قاطعیت برخورد کرد، باید این موضوع درسی باشد که در تعاملات با دیگر کشورهای 1+5 هوشیاری وجود داشته و مراقب باشند آن ها به گونه ای دیگر توطئه انجام ندهند.

آیت الله رجبی با بیان این که برخی از کشورهای اروپایی به طرق دیگری با وضع تعرفه های بالای گمرکی جلوی صادرات را می گیرند و عملا مانع تراشی می کنند، ابراز داشت: دولتمردان باید از رفتار خصمانه آمریکا درس عبرت بگیرند و خوش بین به دشمنان اسلام نباشند.

وی عنوان کرد: قرآن صریحا می فرماید دشمنان به هیچ پیمانی در برابر مسلمانان پایبند نخواهند بود، کارها باید با چنین دیدگاهی باشد و بر اساس دستور قرآن باید با کفار به شدت برخورد کرد تا درس عبرتی برای دیگران و کشورهای دیگر باشد و بدانند که اگر چنین رفتارهایی داشته باشند با پاسخ قاطعی مواجه هستند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی هم مسؤولیت دارد و باید دقت های لازم را داشته باشد، دولت باید با قاطعیتکار همه جانبه انجام دهد و صرفا با اعلام مواضع و بیانیه نباشد بلکه در مقام عمل باید آنچه که توان دارند را به کار بگیرند تا جلوی زیاده خواهی استکبار جهانی گرفته شود./1323/ ۳۰۲/ص

 

ارسال نظرات