۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۵۱۴۵۶۸
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

دفاع از حریم اهل بیت و مظلومان دستور صریح قرآن است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: مبارزه برای تأمین امنیت کشور در هزاران کیلومتر دورتر از مرزهای کشور و همچنین دفاع از مظلوم، دستور صریح قرآن کریم است.
قریشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی ظهر امروز در همایش مدافعان حرم، مدافعین عزت و امنیت که با هدف تجلیل از مدافعان و شهدای حرم حضرت زینب (س) برگزار شد، اظهار کرد: رزمندگان اسلام و مدافعان حرم جان، مال، زندگی و آسایش خود را فدا کرده‌اند تا از حریم اهل بیت (ع) و مردم مظلوم سوریه دفاع کنند و ما نیز باید از آنها و خانواده رزمندگان حمایت کنیم.

وی با اشاره به اینکه امنیت امروز کشور در سایه این مجاهدت‌هاست، ادامه داد: با تدابیر رهبر معظم انقلاب و جهاد رزمندگان و مدافعان حرم، گروه های تروریستی تکفیری هزار کیلومتر آن طرف تر از مرزهای کشور جمهوری اسلامی ایران زمین گیر شده اند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی افزود: مبارزه برای تأمین امنیت کشور در هزاران کیلومتر دورتر از مرزهای کشور و همچنین دفاع از مظلوم، دستور صریح قرآن کریم است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به مقام شامخ شهدا گفت: شهدا مقام بالا و ارزشمندی را در نزد خداوند دارند و شفاعت آنها نزد خداوند مورد قبول است و مدافعان حرم به وظیفه خطیر حفاظت از حریم اهل بیت(ع) به درستی عمل می کنند.

وی با اشاره به شعار«نه غزه نه لبنان، جانم فدای ایران» اذعان داشت: این شعار برخلاف آیات صریح قرآن است، یک مسلمان نمی تواند نسبت به ظلم به مسلمانان و حتی غیر مسلمانان بی تفاوت باشد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی تصریح کرد: تفکر نه غزه، نه لبنان غیرقابل قبول است و با نگاه ظلم ستیزی اسلام همخوانی ندارد.

امام جمعه ارومیه در پایان تأکید کرد: دفاع از حرم اهل بیت عصمت و طهارت به جهت ارج نهادن و پاسداشت تلاش های این بزرگواران برای احیاء دین و هدایت مسلمانان، وظیفه مؤمنان است.

در این مراسم با اهدای لوحی از همسر و فرزند این شهید والا مقام تجلیل به عمل آمد.

ستاد پشتیبانی مدافعان حرم از سال 94 در استان آذربایجان غربی تشکیل شده است و در سه بخش دولتی، خصوصی و مردمی در راستای جلب حمایت برای مدافعان حرم فعالیت دارد./936/پ202/ب1

ارسال نظرات