۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۸
کد خبر: ۵۱۴۶۸۲
رییس سازمان عتبات عالیات دانشجویی:

سفرهای عمره و عتبات از مؤثرترین کارهای فرهنگی است

رییس سازمان عتبات عالیات دانشجویی با بیان اینکه یکی از کارهای اثرگذار فرهنگی کشور سفرهای عمره و عتبات است، گفت: از میان دانشجویان دوره شانزدهم، حدود ۳۱درصد از دانشجویان ماه عسل یا ازدواج خود را در این سفر انجام داده‌اند.
ستاد عمره و عتبات دانشجویی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمدرضا فقیهی، رییس سازمان عتبات عالیات دانشجویی بعدازظهر امروز در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه بانک ملت، ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان و سازمان حج و زیارت که در سازمان حج برگزار شد با بیان اینکه بنده بیش از ٢٥ سال در دانشگاه کار فرهنگی می‌کنم و با دانشجویان در ارتباط هستم اظهار داشت: هیچ فعالیتی در دانشگاه به اندازه عمره و عتبات دانشجویی تاثیرگذار نیست زیرا پس از بازگشت تمامی دانشجویان دچار تغییرات معنوی می‌شوند.

وی ادامه داد: در زمان رژیم سابق ١٨٠ هزار نفر دانشجو داشتیم و امروز این میزان چند برابر شده است، به همین منظور ما در مقابل این افزایش جمعیت باید کار فرهنگی بیشتری انجام دهیم، ما موارد زیادی در این سفر داشته‌ایم که دانشجویان پس از این سفر نمازخوان شده و ارتباط با اهل بیت(ع) در میان آنها بیشتر گشته است.

رییس سازمان عتبات عالیات دانشجویی تاکید کرد: اگر کمک‌های بانک ملت نبود ما نمی‌توانستیم ٤٥ هزار نفر را به عتبات اعزام کنیم، بعید می‌دانم در مجموع کارهای فرهنگی که در کشور انجام می‌شود کاری به اندازه این سفر تاثیرپذیر و باثواب فراوان بیشتری باشد.

حجت الاسلام فقیهی یادآور شد: این سفر خودسازی را در جوانان ایجاد می‌کند، یکی از کارهای اثرگذار فرهنگی کشور سفرهای عمره و عتبات است، از میان دانشجویان دوره شانزدهم در حدود 31درصد از دانشجویان ماه عسل یا ازدواج خود را در این سفر انجام داده‌اند.

در پایان این مراسم تفاهم‌نامه بین سازمان حج و زیارت، بانک ملت و ستاد عمره و عتبات دانشجویی منعقد شد./816/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات