۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۶
کد خبر: ۵۱۴۶۸۶
حجت الاسلام ماندگاری:

افزایش سن ازدواج به علت ضعف در اعتقاد به رزاقیت پروردگار است

استاد حوزه و دانشگاه گفت: علت افزایش سن ازدواج این است که پول در چشم انسان ها بزرگ جلوه کرده؛ در حالی که خداوند می فرماید کسی که ازدواج کند خداوند از فضل خود او را غنی می کند.
حجت الاسلام ماندگاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمدمهدی ماندگاری ظهر امروز در سخنرانی رواق امام خمینی(ره) بارگاه منور رضوی به بیان نکاتی پیرامون حدیث شریف سلسله الذهب پرداخت و اظهار کرد: پیام این روایت شریف این است که زندگی توحیدی پناهگاه امن خداست و هرکس وارد این پناهگاه شده و ولایتمدار باشد، از عذاب دنیا و آخرت در امان است.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: توحید از سه بخش «اقرار لسانی به وحدانیت خدا، نبوت پیامبر خاتم(ص) و امامت اهلبیت(ع)»، «باور کردن توحید» و «عمل توحیدی» تشکیل شده است و زندگی توحیدی بر مبنای سه رکن «اعمال توحیدی»، «برنامه توحیدی» و «آرزوهای توحیدی» استوار خواهد شد.

وی با تأکید بر رهایی انسان موحد از عذاب الهی، به تشریح انواع عذاب های دنیوی پرداخت و گفت: «اضطراب و استرس» یکی از انواع عذاب است که موحدان حتی در سخت ترین شرایط زندگی نیز به آن مبتلا نخواهند شد؛ همانطور که سیدالشهدا(ع) در قتلگاه هیچ گونه اضطرابی نداشت و تربیت شدگان مکتب ایشان نیز در عرصه دفاع مقدس زیر بمباران دشمن اضطرابی نداشتند.

حجت الاسلام ماندگاری افزود: مزدوران ساواک برای دستگیری امام راحل در سال 42 اضطراب داشتند اما هیچگونه اضطرابی متوجه شخص امام(ره) نبود چرا که به خدا ایمان داشتند و در پناهگاه زندگی توحیدی بودند. چرا امروز برخی انسان ها برای تمام امور روزمره خود دچار اضطراب می شوند؟ چون زندگی آن ها توحیدی نیست.

استاد حوزه و دانشگاه «انحراف» و «سقوط» را یکی دیگر از عذاب های الهی قلمداد و اظهار کرد: قرآن می گوید برخی انسان ها با خروج از زندگی توحیدی از حیوان هم پست تر می شوند. کسانی که دختر هشت ساله و کودک هشت ماهه را به بدترین شکل به قتل می رسانند، از دایره انسانیت خارج شده اند و از زندگی توحیدی بی بهره اند.

وی یادآور شد: گام اول زندگی توحیدی، «افعال توحیدی» است که منبع آن قرآن کریم و فرمایشات پیامبر(ص) و اهلبیت(ع) است که یکی از آن ها اکبر دانستن خدا و کوچک شمردن دشمنان اوست. به فرموده امیرمؤمنان(ع) وقتی خداوند در دیدگاه انسان بزرگ جلوه کند، تمام عالم در برابر چشم او کوچک خواهد شد.

حجت الاسلام ماندگاری مشکل پنداشتن افعال خیر و توحیدی را یکی از ثمرات عدم اعتقاد به عظمت پروردگار دانست و گفت: امروز مسأله ازدواج در چشم جوانان و والدین آن ها بزرگ و سخت شده است و این مسأله باعث افزایش سن ازدواج شده است. علت افزایش سن ازدواج این است که پول در چشم انسان ها بزرگ جلوه کرده؛ در حالی که خداوند می فرماید کسی که ازدواج کند خداوند از فضل خود او را غنی می کند./820/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات