۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۹
کد خبر: ۵۱۴۶۸۸
مدیرکل اوقاف مازندران:

امامزادگان بهترین ظرفیت برای آرامش معنوی در جامعه هستند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از امامزادگان به عنوان ملجأ و پناهگاه مردم یاد کرد و با بیان این که امروز در سایه امامزادگان و بقاع متبرکه مردم ما به آرامش معنوی می رسند، گفت: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند باید تلاش کنیم تا امامزادگان به قطب فرهنگی کشور تبدیل شوند.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در همایش استانی تکریم و بزرگداشت امامزادگان استان با تبریک دهه کرامت، این دهه را فرصت مناسبی برای ترویج فضائل اهل بیت(ع) در جامعه دانست.

وی با بیان این که دهه کرامت، دهه حفظ و پاسداری از کرامت و ارزش های والای انسانی است، افزود: امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) دو شخصیت بزرگی هستند که الگوی کرامت ورزی و حفظ ارزش های والای انسانی به شمار می روند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که دهه کرامت دهه تجلی کرامت اهل بیت(ع) بر ملت بزرگ ایران است، خاطرنشان کرد: ملت ایران در سایه نورانیت دو شخصیت برجسته جهان بشریت یعنی امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) به یک جایگاه ارزشمندی در جهان تبدیل شده اند.

حجت الاسلام حیدری با بیان این که دهه کرامت یک فرصتی برای تقویت سطح معرفتی مردم نسبت به دین و اهل بیت(ع) است، تصریح کرد: هر چه سطح معرفتی مردم تقویت شود جامعه اسلامی از هجمه های دشمنان مصون خواهد ماند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که دهه کرامت يادآور بسياري از مطالب عالي و مفاهيم بلند و سازنده و ارزشمند اسلامی و انسانی است، خاطرنشان کرد: دهه کرامت يادآور لطيف‌ترين علائق و مهر و وفاهاي کم‌نظير يک خواهر نسبت به مقام شامخ و معنوي برادر است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که همه مفاهیم سازنده ای که در فرهنگ دینی و اسلامی که داریم در دهه کرامت تداعی می شود، گفت: دهه کرامت يادآور همه خوبي‌ها و يادآور جمال انساني است که امروز جامعه اسلامی نیازمند همان کرامت انسانی است.

حجت الاسلام حیدری با بیان این که امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند بهره گیری از فرهنگ اهل بیت(ع) است، خاطرنشان کرد: فرهنگ اهل بیت(ع) بهترین سد در برابر هجمه ها و توطئه های سنگین دشمنان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که امروز دشمن برای ضربه زدن به دین و ارزش های اسلامی از همه ظرفیت ها استفاده می کند، بیان داشت: باید تلاش کنیم فرهنگ دینی در همه بخش های کشور نهادینه شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز دست های شیطانی بسیاری برای تحریف و تضعیف دین در جامعه فعال است، خاطرنشان کرد: در طول تاریخ نیز همواره جبهه کفر و نفاق برای تحریف در دین تلاش بسیاری صورت داد، اما هوشیاری علما و فقهای دین مانع تحقق این توطئه دشمنان شد.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که امروز نیز یکی از مهم ترین برنامه های دشمنان کمرنگ کردن ارزش های دینی و انقلابی در کشور است، تصریح کرد: این توطئه دشمن با هدف نفوذ در کشورمان دنبال می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که امروز به برکت انقلاب اسلامی همه ظرفیت ها برای تقویت و گسترش دین در جامعه فراهم است، بیان داشت: تحقق حاکمیت دینی در ایران بستری را برای عزت و اقتدار این ملت فراهم کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز یکی از مهم ترین مشکلات جامعه بشری فاصله گرفتن از دین و معارف اهل بیت(ع) است، تصریح کرد: تنها راه برون رفت جامعه بشری از بحران های فعلی بهره گیری از معارف دین و اهل بیت(ع) است.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که ملت ایران مردمی دیندار و مدافع ارزش های دینی هستند، افزود: تا قبل از پیرزوی انقلاب اسلامی دین و ارزش های اسلامی تنها در مسائل فردی خلاصه می شد که خوشبختانه انقلاب شکوهمند اسلامی ایران زمینه گسترش دین در اجتماع را فراهم کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که امروز به برکت انقلاب اسلامی همه قواعد و قوانین کشورمان بر مبنای دین و احکام قرآنی به تصویب رسیده است، خاطرنشان کرد: البته علیرغم گذشت بیش از سه دهه از عمر این انقلاب هنوز کاستی های در این بخش وجود دارد که با یک برنامه ریزی مشخص و مدونی می توان در جهت کاهش آن قدم برداشت.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که معارف دینی باید در همه امور فردی و اجتماعی جامعه ما ساری و جاری شود، گفت: دین راه حفظ عزت و اقتدار یک ملت را نشان داده است که با پیروزی از آن می توان عزتمدانه زندگی کرد.

حجت الاسلام حیدری در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت بالای امامزادگان و بقاع متبرکه در کشور اشاره کرد و افزود: باید از این ظرفیت بالای دینی و فرهنگی در جهت تقویت معارف دینی در جامعه بهره گرفت.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امامزادگان هیچ گاه با زور و شمشیر قیام نکردند، گفت: همه امامزادگان پناهگاه محرومان بودند و مردم هم از آنها حمایت می‌کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از امامزادگان به عنوان مروجان ولایت و امامت در جامعه یاد کرد و با بیان این که همه تلاش امامزادگان آشنایی مردم با اسلام ناب و خاندان اهل بیت(ع) بود، افزود: رواج مکتب تشیع در ایران اسلامی را مدیون امامزادگان و خاندان اهل بیت هستیم.

حجت الاسلام حیدری از امامزادگان به عنوان ملجأ و پناهگاه مردم یاد کرد و با بیان این که امروز در سایه امامزادگان و بقاع متبرکه مردم ما به آرامش معنوی می رسند، گفت: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند باید تلاش کنیم تا امامزادگان به قطب فرهنگی کشور تبدیل شوند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به وجود بیش از هزار و 200 امامزاده و بقعه متبرکه در مناطق مختلف مازندران، گفت: مردم ولایتمدار این استان علاوه بر محبت قلبی محبت عملی به امامزادگان نیز دارند./۹۵۰/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات