۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹
کد خبر: ۵۱۴۷۱۵
معاون تهذیب حوزه علمیه ماهان:

امامزادگان سفیران اهل بیت در کشور هستند

معاون تهذیب حوزه علمیه ماهان با بیان این که امامزادگان سفیران اهل بیت در کشور هستند، گفت: متولیان فرهنگی همچون وزارت ارشاد و سازمان اوقاف باید با برنامه های متنوع در امامزادگان مردم را بیشتر با دین اسلام آشنا کنند.
مراسم روز بزرگداشت امامزادگان و بقاع متبرکه

حجت الاسلام حامد شاه حیدری، معاون تهذیب حوزه علمیه ماهان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گفت: ادامه دادن راه اهل بیت از صفات بارز امام زادگان است.

وی افزود: حضور امامزادگان در کشور ایران نشان دهنده این است که انسان ها باید در دنیا راه آن ها را ادامه دهند تا سعادت دنیا و آخرت شامل حال آن ها شود.

حجت الاسلام شاه حیدری با بیان این که بقاع های متبرکه ظرفیت های فراوانی برای نشر فرهنگ اسلام دارند، خاطرنشان کرد: مبلغ دین خدا و رساندن احکام به مردم یکی از خصوصیات امامزادگان در کشور بوده که مردم می توانند با رفتن به امامزادگان و معرفت به آن ها، راه آن ها را ادامه دهند.

وی اظهار داشت: امامزادگان زیادی در سرتاسر کشور ایران بوده و مردم می توانند با رفتن به این امامزادگان و توسل به آن ها خود را به خدا برسانند.

استاد حوزه علمیه ماهان با توجه به سخنرانی رهبرانقلاب نسبت به امامزادگان، افزود: امامزادگان باید به قطب فرهنگی در کشور تبدیل شوند و متولیان فرهنگی همچون وزارت ارشاد و سازمان اوقاف باید با برنامه های متنوع در امامزادگان مردم را بیشتر به دین اسلام دعوت کنند.

معاون تهذیب حوزه علمیه ماهان اظهار داشت: مهمترین وظیفه مردم نسبت به اهل بیت و امامزادگان این است که شناخت بیشتری نسبت به ائمه داشته باشند زیرا انسان با شناخت زیاد می تواند، بهتر آن ها را در زندگی الگو قرار دهد.

وی با بیان این که امامزادگان سفیر اهل بیت در کشور هستند، تصریح کرد: یکی از راه های الگوگیری این است که انسان قلب خودش را با اهل بیت مانوس کند و در مرحله بعد رفتار و کردار خودش را متناسب با اهل بیت تغییر دهد.

حجت الاسلام شاه حیدری با توجه به این که آستان قدس رضوی و حرم حضرت معصومه بیشترین ظرفیت برای نشر اسلام دارند، اظهار داشت: متولیان فرهنگی و کارکنان آستان قدس و حرم حضرت معصومه باید با برنامه ریزی، به فکر نشر دین اسلام باشند.

وی در پایان گفت: کریم بودن یکی از صفات اهل بیت بوده و مردم سعی کنند صفت کریم بودن را در زندگی خود  فراموش نکنند./9707/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات