۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۵۱۴۷۸۲
آيت الله نمازي:

كربلا و امام حسين سرمايه بزرگ شيعه است

نماينده ولي فقيه در كاشان از كربلا و امام حسين(ع) به عنوان سرمايه بزرگ شيعه نام برد و گفت: در آخرت كه بازار عمل انسان كساد بوده و هر عملي از انسان پذيرفتني نيست، تنها عملي كه پذيرفته مي شود عملی است که در راه كربلا و امام حسين(ع) باشد.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي، نماینده ولی فقیه در کاشان صبح امروز در ديدار با اعضاي مجمع شيرخوارگان حسيني كاشان با تبريك ولادت حضرت فاطمه معصوم(س) و امام رضا(ع) با اشاره به اينكه، مسأله عاشورا و كربلا يك حادثه و يك اتفاق تاريخي نيست، گفت: در تاريخ حيات بشريت جنگ‌هاي بسياري از جمله جنگ جهاني اول و دوم رخ داده است اما هيچكس هيچ اطلاعي از اين جنگ‌ها ندارد و فراموش شده است، اما زمان و تاريخ نتوانسته حادثه كربلا و عاشورا را به دست فراموشي بسپارد، چرا كه عاشورا و كربلا يك حادثه و اتفاق تاريخي نيست.

وي با اشاره به اينكه، امروز مسأله كربلا و عاشورا تنها اختصاص شيعه ندارد، گفت: امروز اهل تسنن، اهل كتاب، اومانيسم و غرب نيز كربلا و عاشورا را پذيرفته و در پياده روي اربعين حسيني شركت دارند، به طوريكه حتي رهبران اديان مختلف از سراسر جهان در صف اول پياده روي اربعين حسيني در حركت هستند.

آيت الله نمازي، حضور همه اديان جهاني در پياده روي اربعين حسيني را نشانه زنده بودن كربلا و عاشورا دانست و اظهار داشت: از ابتدا تا به امروز بني اميه و بنی عباس و در طول تاريخ سلاطين و پادشاهان جورو ستم تلاش زيادي را انجام دادند تا چراغ عاشورا و كربلا را خاموش كنندو حتي متوكل قبر امام حسين(ع) را نيز شخم زد اما نه تنها نتواستند چراغ كربلا و عاشورا را خاموش كنند، بلكه روز به روز اين چراغ فروزان تر از روز قبل شده است.

نماينده ولي فقيه در كاشان تأكيد كرد: دشمنان اسلام چه بخواهند و چه نخواهند زمان و مكان و ابتكار عمل در دست شيعه و كربلا و عاشورا است و فرماندهي به دست حضرت علي اصغر(ع) كوچكترين سرباز ميدان كربلا است و حضرت علي اصغر(ع) گره گشاي تمامي مشكلاتي است كه به او متوسل مي شوند.

آيت الله نمازي، ادامه داد: امروز كربلا و عاشورا بدون استفاده از سلاح توانسته است تمامي سنگرها و مرزهاي جغرافيايي جهان را يكي بعد از ديگري فتح كند به طوريكه كه ديگر مرزي بين جمهوري اسلامي ايران و عراق و كشورهاي ديگر اسلامي وجود ندارد و بر همين اساس بود كه رهبرمعظم انقلاب خواستار آسان سازي پياده روي اربعين حسيني براي عبور از مرزها شد.

نماينده ولي فقيه دركاشان همچنين از كربلا و عاشورا و امام حسين(ع) بعنوان سرمايه بزرگ شيعه نام برد و خاطرنشان كرد: در آخرت كه بازار عمل انسان كساد است و هرعملي از انسان پذيرفتني نيست، تنها عملي كه و بعنوان يك سرمايه و ذخيره براي انسان پذيرفته مي شود كربلا و امام حسين(ع) است.

آيت الله نمازي با تأكيد بر استفاده و بهره برداري بيشتر از سرمايه كربلا و امام حسين(ع) توسط شيعيان، گفت: خانواده هاي مسلمان امروز بايد از ظرفيت عاشورا و كربلا براي تربيت فرزندان خود استفاده كنند و فرزندان خود را عاشورايي و كربلايي و امام حسيني تربيت كنند.

وي افزود: امروز هيأت مذهبي بايد جوانان و نوجوانان را به گونه اي تربيت كنند كه عاشق نماز باشند، چرا كه نماز ظهر عاشوراي امام حسين(ع) داراي فلسفه و پيام است كه بايد پيامهاي كربلا و عاشورا را گرفت و آن را در زندگي به كار بست.

علي هاشم زاده، مسؤول مجمع شيرخوارگان حسيني كاشان نيز با ارائه گزارش هايي از حدود يك دهه فعاليت اين مجمع در شهرستان كاشان، گفت: فعاليت مجمع شيرخوارگان حسيني كشور از سال 81 آغاز شد و بعد از 3 سال اين مجمع  فعاليت خودش را در شهرستان كاشان آغاز كرد و كاشان در رديف اولين شهرستان هايي بود كه همايش شيرخوارگان حسيني را در كشور برگزار كرد و تأثيرگذاري  آن در منطقه كاشان كاملا مشهود است.

وي افزود: در حال حاضر همايش شيرخوارگان حسيني در 48 منطقه كاشان برگزار مي‌شود و در اين همايش ها 120 هزار نفر شركت دارند كه براي 5 هزار نفر شيرخوارشركت كننده لباس تهيه مي شود.

هاشم زاده، سنجش سلامت كودكان، ساخت بيمارستان حضرت علي اصغر(ع) دركاشان، تربيت كودك، كنگره شعر حضرت علي اصغر، همايش طب اسلامي و تغذيه كودك و نذرنامه خواني را از جمله برنامه هاي جنبي همايش شيرخوارگان حسيني در كاشان اعلام كرد و افزود: سنجش سلامت كودكان شيرخوار حسيني در كاشان، امروز به عنوان الگويي است كه در ديگر شهرستانهاي كشور نيز اجرا مي‌شود./1307/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات