۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۵۱۴۷۸۵

همایش مسائل اساسی فراروی اجرای منشور توسعه فرهنگ قرآنی برگزار شد

نشست افتتاحیه همایش تخصصی بررسی مسائل اساسی فراروی اجرای منشور توسعه فرهنگ قرآنی در مجتمع اردویی شهید باهنر تهران برگزار شد.
حجت الاسلام محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست افتتاحیه همایش تخصصی بررسی مسائل اساسی فراروی اجرای منشور توسعه فرهنگ قرآنی امروز با حضور جمعی از مدیران و صاحب نظران عرصه فعالیتهای قرآنی در مجتمع اردویی شهید باهنر تهران برگزار شد.

در ادامه حجت‌الاسلام حمید محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی، با اشاره به عملکرد کمیسیون‌ها و دبیرخانه‌ها، گفت: در زمینه سوال سه مقام وجود دارد.

وی افزود: نخستین مقام سوال کردن، دیگری سوال کردن از نخبگان و آخر سوال کردن از نخبگان اهل ذکر است.

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی با بیان اینکه این جلسه هر سه مقام را در بر دارد، ابراز کرد: سوال از اهل ذکر را چه ذکر قرآن بدانیم و یا توجه به این رشته قلمداد کنیم در مجلس جمع حاضر است بنابرین با دانشی که نسبت به این مسائل داریم علاقمند هستیم با پرسش‌های نو چشم انداز و فضای جدیدی را برای خود باز کنیم.

حجت‌الاسلام محمدی درباره اینکه خوب سوال کردن خود نصف دانش است، اظهار داشت: در این جلسه نظام سؤالات و گفت‌وگوهایی که طراحی شده به صورت اصولی طی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برگزار کنندگان همایش در این جلسه به عنوان شنونده از دانش و بصیرت شما استفاده عملی خواهند برد، عنوان داشت: پس در این جلسه ما سمیع و شما مصداق علیم و بصیر خواهید بود.

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی درباره فعالیت‌های سال گذشته، گفت: جلسات متعددی در سالهای گذشته برای بررسی اسناد شورای توسعه برگزار شد و آن اسناد مورد بررسی قرار گرفت.

حجت‌الاسلام محمدی با اشاره به سه رویکرد منشور توسعه فرهنگ قرآنی تصریح کرد: همه تلاشها در راستای سه رویکرد هماهنگ‌سازی، فرهنگ‌سازی و نظام‌سازی صورت پذیرفته است که در دوریکرد نخست گامهای خوبی برداشته شده اما در زمینه نظام سازی به سبب پیچیدگی آن نیاز به فعالیت بیشتری دارد.

وی با اشاره به برگزاری دوره پایش دستگاه‌های قرآنی، خاطرنشان کرد: این امر چند دوره در دستگاه‌های قرآنی برگزار شده است که پس از آن با پایش کمیسیون‌ها و دبیرخانه‌ها بالغ بر یکسال است که مسیر خود را طی می‌کند./۸۰۷/پ202/ب1

ارسال نظرات