۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۵۱۴۸۱۴
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش:

تدبر در قرآن کریم نباید محدود به قشر خاصی باشد

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش با بیان اینکه هدف از قرائت قرآن کریم تدبر در آیات الهی است، گفت: ما نباید تدبر در قرآن کریم را مسدود و محدود به قشر خاصی کنیم.
فیض

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مهدی فیض، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش، امروز در نشست افتتاحیه همایش تخصصی بررسی مسائل اساسی فراروی اجرای منشور توسعه فرهنگ که در مجتمع اردویی شهید باهنر تهران برگزار شد، گفت: انجام مسؤولیت ریاست کمیسیون و تولیت حوزه تخصصی، رعایت ترکیب کمیسیون، استقرار اداره‌کل دبیرخانه کمیسیون، ایفای نقش در تعیین دستور جلسات شورا، مستندسازی مباحث جلسات و حضور دبیر کمیسیون در شورا از مهمترین محورهای پایش به شمار می‌رود.

وی افزود: تصویب، ابلاغ و پیگیری مصوبات، ایجاد هماهنگی، سیاستگذاری اجرایی، بررسی، تدوین و تصویب طرح‌ها و برنامه‌های ملی، جذب و توزیع اعتبارت اجرای منشور و غیره از دیگر عملکرد کمیسیون بوده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش برگزاری منظم جلسات و اهتمام نسبی به انجام وظایف ذاتی و تصدی‌گری را از نقاط قوت این کمسیون بیان کرد و گفت: برخی از ضعفها که مربوط به ضعف در ایفای مسؤولیت ریاست کمیسیون و تولیت حوزه تخصصی، عدم استقرار مطلوب اداره‌کل دبیرخانه کمیسیون، ضعف در ایفای مسؤولیت دبیر کمیسیون، ضعف در اجرای مطالعات مدیریت راهبردی حوزه تخصصی، ضعف در تشکیل کارگروه‌های تخصصی کمیسیون و هماهنگی و تعامل ناکافی دبیرخانه کمیسیون با دبیرخانه شورا می‌شود مربوط به ورودی‌ها و سرمایه‌های کمیسیون است.

فیض ارزیابی انجام شده را از سال 88 تا سال 94 بیان کرد و گفت: ارزیابی انجام گرفته در طول پنج سال جمع آوری شده است.

وی با بیان اینکه هدف نهایی آموزش قرآن سبب ایجاد انگیزه نمی‌شود زیرا هدف اصلی از قرائت قرآن کریم تدبر در آیات است و مورد توجه قرار نگرفته است، خاطر نشان کرد: بنابراین با مشخص نکردن این هدف برای دانش آموزان انگیزه آنان در فراگیری قرآن کمتر می‌شود. ما نباید تدبر در قرآن را مسدود و محدود کنیم و آن را تنها برای قشر خواصی بخواهیم. متاسفانه امروز باب تدبر عمومی در آیات الهی بسته است./807/پ202/ب1

ارسال نظرات