۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۵۱۴۸۲۰
رییس اداره قرآنی اوقاف آذربایجان شرقی خبر داد؛

برگزاری مسابقات استانی قرآن کریم در تبریز

رییس اداره قرآنی اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی از برگزاری مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن کریم خبر داد.
قرآن کریم قرآن مجید

به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی حسین عزیزعلی، رئیس اداره امور قرآنی از برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن خبر داد و گفت: مرحله استانی این مسابقات همه ساله بعد از مشخص شدن نتایج مرحله شهرستانی برگزار می شود و امسال نیز از سیزدهم الی پانزدهم مرداد ماه مرحله استانی در تبریز برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: متسابقین در رشته های اذان و دعاخوانی، حفظ، قرائت، ترتیل و مفاهیم در دو بخش بانوان و برادران به رقابت خواهند پرداخت.

عزیزعلی با بیان این که با بالا رفتن مراحل سطح مسابقات نیز افزایش می یابد افزود: بعد از برگزاری مراحل شهرستانی نفرات اول تا سوم به مرحله استانی راه یافته و بعد از مسابقات استانی نفرات برتر به مرحله کشوری راه خواهند یافت که امسال مسابقات کشوری در آذربایجان غربی برگزار خواهد شد و نفرات برتر آن دوره به مرحله بین المللی راه خواهند یافت.

وی تصریح کرد: در این دوره از مسابقات 412 نفر به رقابت خواهند پرداخت که از این میزان 200 نفر در بخش خواهران و مابقی در بخش برادران خواهند بود.

وی خاطر نشان کرد: روز جمعه مورخ سیزدهم مرداد ماه قبل از ظهر از ساعت 10 الی 12 آیین افتتاح مرحله استانی مسابقات قرآنی اوقاف و امور خیریه در سالن کانون بسیج جوانان واقع در خیابان حافظ برگزار خواهد شد.

رئیس اداره امور قرآنی با اشاره به آغاز مسابقات از بعد از ظهر روز جمعه گفت: روز جمعه بعد از ظهر مسابقات اذان خوانی برگزار و روزهای شنبه و یک شنبه نیز مسابقات حفظ، قرائت ،ترتیل و مفاهیم برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: روز دوشنبه 16 مرداد ماه از ساعت 10 الی 12 مراسم اختتامیه برگزار و نتایج اعلام و از نفرات برتر تجلیل خواهد شد.

عزیزعلی در پایان گفت: مسابقات برادران در سالن کانون بسیج جوانان و خواهران در سالن اداره کل برگزار می شود و عموم علاقه مندان و چهره های قرآنی می توانند در این مراسم حضور یابند./۹۳۵/د۱۰۲/ب۱

ارسال نظرات