۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۵۱۴۸۳۰

ستاد اربعین استاد آذربایجان‌شرقی تشکیل جلسه داد

کمیته هماهنگی زائران اربعین حسینی وابسته به ستاد اربعین استان آذربایجان‌شرقی نخستین جلسه خود را در سال جاری برپا کرد.
گنبد حرم مطهر امام حسین علیه السلام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اسماعیل بابایی، مسؤول دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در شمالغرب کشور امروز در کمیته هماهنگی زائران اربعین حسینی در تبریز اظهار داشت: تجربه سال‌های گذشته نشان داده که اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی بایستی به صورت مستمر و با برنامه خاص همراه باشد.

وی با بیان این‌که اطلاع رسانی ها برای سفر به عتبات عالیات همزمان با اربعین حسینی نباید به روزهای آخر موکول شود، خاطرنشان کرد: متأسفانه تصور این‌که ورود به کشور عراق بدون گذرنامه و روادید ممکن است، سال‌ها برای زائران اربعین حسینی مشکل‌آفرین شده و حتی در مواردی منجر به دستگیری شده است.

بابایی از مردم استان خواست تا برای این سفر معنوی حتما ویزا تهیه کرده و بدون ویزا وارد مرزها نشوند، تصریح کرد: لازم است بروشورهایی برای ارتقای سطح اطلاعاتی زائران تهیه شده و در اختیار عموم قرار گیرد تا توصیه های مختلف را می توانیم از وزارت عراق گرفته و در اختیار مسؤولان کمیته قرار دهیم.

مسؤول دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در شمالغرب کشور با اشاره به این‌که زائران اربعین حسینی در هر صورت باید به قوانین کشور میزبان احترام بگذارند، افزود: بهتر است زائران در قالب گروه‌های چند نفره نسبت به سفر اقدام کنند تا در مقابل هرگونه حوادث احتمالی سفر پیش بینی های لازم صورت گیرد.

همچنین حسن استوار آذر، مدیرکل امور اجتماعی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی از خدمت رسانی دو موکب رسمی استان در بصره و سامرا و در جریان سفر زائران اربعین خبر داد و اظهار داشت: پس از مراسم اربعین سال گذشته گزارش مفصلی تنظیم شد و به همراه نقاط ضعف و پیشنهادات به مرکز فرستادیم تا تدابیر لازم اتخاذ شود.

وی با بیان این‌که دبیرخانه دائمی ستاد اربعین نخستین جلسه خود را با استانداران در تهران برگزار کرده است، گفت: تلاش این دبیرخانه برگزاری مراسم با محوریت مردم است، البته وظایف حمایتی دولت همچنان در جای خود پابرجا است و سعی خواهیم کرد در استان نیز سفر قانون مند طراحی کنیم.

استوار آذر از بازگشایی مرز خسروی در مراسم اربعین امسال خبر داد و گفت: این مرز نیز امسال به خروجی زوار اضافه خواهد شد، انتظار داریم کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی ممنوعیت خروج غیرقانونی و جلوگیری از تفکر سفر رایگان را از اذهان عمومی مردم پاک کند، سفر رایگان امکان پذیر نیست بلکه تلاش می شود با حداقل هزینه این امر صورت گیرد./935/پ203/ب1

ارسال نظرات