۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۵۱۴۸۳۱
امام جمعه مینوشهر؛

کنگره حج، کنگره اقتدار اسلام است

حجت الاسلام عادلپور گفت: موسم حج درحقیقت کنگره اقتدار جهان اسلام و جامعه اسلامی است که باید کارگزاران و حجاج به آن اهمیت ویژه ای دهند.
حجت الاسلام عادلپور امام جمعه مینوشهر

حجت الاسلام محمدجواد عادلپور، امام جمعه مینوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به دیدار امروز کارگزاران حج با رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: موسم حج براساس بیانات رهبر معظم انقلاب یک کنگره بسیار عظیم در جهان اسلام به شمار می آید.

امام جمعه مینوشهر در ادامه ابراز داشت: موسم حج برای حجاج بیت الله الحرام هم عبادی و هم سیاسی است و باید به هردو مقوله در موسم حج توجه ویژه ای داشت.

رییس شورای فرهنگ عمومی مینوشهر در تبیین اهمیت موسم حج، تصریح کرد: کنگره حج در حقیقت کنگره اقتدار جهان اسلام است و حجاج و کارگزاران حج دقت کنند که این اقتدار اسلامی باید پیام کنگره حج باشد.

حجت الاسلام عادلپور درباره موضوع وحدت در موسم حج ومسأله فلسطین، خاطرنشان کرد: علما و امت اسلامی در جهت وحدت و ایستادگی درمقابل رژیم غاصب صهیونیستی یکپارچه عمل کنند تا دشمنان اسلام به فکر ضربه زدن به مکتب اصیل اسلام و وحدت مسلمانان نباشند و آیه شریفه (واعتصموا بحبل الله جمیعا ولاتفرقوا) درموسم حج باید جلوه خاصی از وحدت مسلمانان را به کفار و دشمنان اسلام نشان دهد.

وی در ادامه ابراز داشت: برخی از کشورها که از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی و نظام سلطه مدیریت می شوند در صدد تفرقه انداختن و سوء استفاده از اختلافات مسلمانان هستند که این را به یک فتنه بزرگی جلوه دهند و امت اسلامی از فرصت بسیار خوب کنگره حج پاسخ محکمی به این تفرقه افکنی های دشمنان دهند.

امام جمعه مینوشهر درباره رفتار حجاج در موسم حج اظهار داشت: براساس مطالبات رهبری حجاج ما در نماز جماعات در صف مسلمانان بایستند و وحدت را رعایت کنند و نکاتی که به آن ها در کاروان حج گفته می شود توجه کنند با اینکه حجاج ما اهل وحدت و انسجام هستند.

رییس شورای فرهنگ عمومی مینوشهر در پایان گفت: از دولت سعودی به عنوان حافظ جان چندین هزار زائر انتظار می رود در امر رسیدگی و امنیتی در قبال حجاج سهل انگاری نکنند و امنیت و عزت حجاج را در اولویت قرار دهند.

حجت الاسلام عادلپور در پایان بیان داشت: از مسؤولان برگزاری حج و دستگاه دیپلماسی کشورمان انتظار داریم به طور بسیار ویژه و هوشمندانه رفتارهای دست اندرکاران دولت عربستان در موسم حج را خیلی دقیق نظارت کنند و هرحرکتی که سبب کاهش عزت و اقتدار حجاج ما شود را به طور قاطعانه با آن برخورد کنند./9453/ت303/ب1

ارسال نظرات