۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۵۱۴۸۵۵
دبیر جامعه روحانیت کاشان:

برگزاری کنسرت، اجرای برنامه های قرآنی را تحت الشعاع قرار ندهد

دبیر جامعه روحانیت کاشان گفت: اگر در كاشان كنسرت برگزار مي‌شود ما نبايد برنامه هاي فرهنگي از جمله فعاليتهاي قرآني را كم رنگ كنيم؛ بلكه باید برنامه هاي قرآن را به دو برابر افزايش دهيم تا برنامه هاي كنسرت را تحت الشعاع قرار دهد.
حجت الاسلام عليرضا شاه فضل، دبير جامعه روحانيت كاشان

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام عليرضا شاه فضل، دبير جامعه روحانيت كاشان، ظهر امروز در نخستين جلسه شوراي توسعه فرهنگ قرآني شهرستان كاشان، بر افزايش صد درصدي فعاليت‌هاي قرآني در شهرستان كاشان تأكيد كرد و گفت: اگر در كنارهاي برنامه هاي قرآني شاهد برگزاري كنسرت‌ها در شهرستان هستيم، براي تحت الشعاع قراردادن اين برنامه ها بايد فعاليتهاي قرآني در كاشان به دو برابر افزايش داد.

وي افزود: اگر در شهرستان كاشان، كنسرت برگزار مي‌شود ما نبايد برنامه هاي فرهنگي از جمله فعاليتهاي قرآني را كم رنگ كنيم، بلكه برنامه هاي قرآن را به دو برابر افزايش دهيم تا برنامه هاي كنسرت را تحت الشعاع قرار دهد.

حجت الاسلام مجتبي حسن زاده، مديرعامل مؤسسه اميرالمومنين كاشان هم در این نشست گفت: دركاشان برخي از برنامه ها را در مقابل برنامه هاي قرآني قرار مي‌دهند و مجوز برگزاري كنسرت در شهري كه بحث قرآن و نهج البلاغه را دارد پيگيري مي‌كند و عنوان شهرنهج البلاغه را دارد، داده مي شود.

وي با اشاره به اينكه شوراي توسعه فرهنگ قرآني شهرستان كاشان بايد مشكلات و موانع سد راه فعاليتهاي قرآني كاشان را برطرف كند، گفت: در شهري كه داعيه فرهنگ قرآني دارد نبايد مجوز  برگزاري آئين حفظ خواني قرآن تا سه روز مانده به ماه مبارك رمضان توسط فرماندار كاشان معطل بماند.

حجت الاسلام حسن زاده اظهار كرد: هريك از فعالان قرآني كاشان اين ظرفيت و قابليت را دارند كه يك شهر قرآني را اداره كنند.

مصطفي جوادي، رييس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي كاشان هم در ادامه با اشاره به اينكه شهرستان كاشان در حوزه فرهنگ قرآني يكي از شهرهاي نمونه قرآني كشور است، گفت: شهرستان كاشان جزء معدود شهرستانهايي است كه  همه هفته جلسات متعدد تفسير قرآن و نهج البلاغه را بدون وقفه برگزار مي‌كندكه امر بيانگر نگاه ويژه مردم اين شهرستان به قرآن است كه با تلاش فعالان و مؤسسات قرآني در كاشان فراهم شده است.

وي در ادامه بررسي موانع و مشكلات سد راه جامعه قرآني شهرستان كاشان و همكاري و تعامل با نهادهاي فرهنگي و غير فرهنگي را براي ترويج و توسعه برنامه هاي قرآن را از مهمترين اهداف شوراي توسعه فرهنگ قرآني شهرستان كاشان دانست.

جوادي، تعميم وتعميق شناخت و ايمان به قرآن، ارتباط و انس با قرآن و تحقق مضامين آيات قرآني در رفتار فردي و اجتماعي اقشار مختلف جامعه را از جمله برنامه هاي توسعه فرهنگ قرآني دانست و افزود: فعاليت هاي قرآني بايد با هدف شناخت و معرفي قرآن، معارف قرآن، تقويت ايمان به قرآن، انس با قرآن و بهرمندي جامعه از قرآن انجام شود.

رييس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي كاشان، همچنين پيگيري تحقق اهداف، سياست‌ها و راهبردهاي منشور توسعه فرهنگ قرآني در سطح شهرستان كاشان، ايجاد هماهنگي بين دستگاه هاي دولتي، مؤسسات و گروه‌هاي فعال غيردولتي در جهت هم افزايي و ارتقاء فعاليتهاي قرآني در شهرستان آن هم مبتني بر مصوبات شوراي توسعه فرهنگ قرآني، تحقق فرهنگ قرآني در نظام مديريت و تصميم گيري، تقويت و گسترش انس با قرآن بين اقشار مختلف جامعه، ترويج آيات و مفاهيم قرآن در حوزه فرهنگ عمومي، ساماندهي و هماهنگي فعاليتهاي قرآني شهرستان را از جمله اهدف شوراي توسعه فرهنگ قرآني شهرستان كاشان برشمرد.

سيد عبدالرضا توليت، كارشناس قرآني اداره تبليغات اسلامي كاشان نيز خواستار برخورد با برخي از افراد شد كه در كاشان به نام قرآن و اجراي برنامه هاي قرآني براي خود دكان باز كرده اند و به فعاليتهاي قرآني ضربه مي‌زنند.

وي با ابراز تأسف از عدم آشنايي با روخواني قرآن توسط برخي از تحصيلكردگان دانشگاهي، گفت: امروز مهندس عمران و مكانيك ما در دانشگاه هنوز توان قرائت دو خط از قرآن را ندارد و اين ضعف بزرگي است كه بايد بحث آموزش قرآن را از آموزش و پرورش و دوره ابتدايي پيگيري كرد.

به گفته وي، دانش آموزان توان حفظ 500 واژه لاتين را دارند اما توان قرائت دوكلمه از قرآن را ندارند و اين ضعف بزرگ آموزش و پرورش است كه به دروس ديني اهميت نمي دهد و اگر قرار باشد براي حضور در برنامه اي شركت كنند از بين همه كلاسها، كلاسهاي قرآن تعطيل مي‌شود.

كارشناس قرآني اداره تبليغات اسلامي‌كاشان، يادآور شد: امروز وضعيت به گونه اي است كه ما براي هر چيزي زينت قائل هستیم؛ اما زينت قرآن كجا مي رود./1307/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات