۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۲
کد خبر: ۵۱۴۹۱۲
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

حل مشکلات فرهنگی نیاز به حرکت انقلابی دارد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه اجرای برنامه‌های فرهنگی باید در اختیار مردم باشد، گفت: کشور در حوزه فرهنگی نیاز به حرکت انقلابی و خودجوش دارد که این مهم با اتحاد، انسجام و بسیج همگانی میسر می‌شود.
اصغر مسعودی

اصغر مسعودی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، مهمترین مساله نهادهای فرهنگی را ثبات بخشیدن به فرهنگ ملی و دینی بیان کرد و گفت: فرهنگ مقوله بسیار مهم گسترده‌ای است.

وی افزود: جنگ و تهدیدات نرم دشمن و استکبار جهانی در حوزه فرهنگ در راستای ناکارآمد جلوه دادن انقلاب اسلامی و عدم تحقق اهداف آن صورت می‌پذیرد.

مسعودی با تاکید بر اینکه برای مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمن باید اقدامات و عملکردهای متناسب با آن صورت بپذیرد تا نیازهای فرهنگی کشور مرتفع شود، بیان داشت: متاسفانه تاکنون اقدام قابل توجهی در زمینه فرهنگ ملی و دینی کشور صورت نگرفته امروز بودجه فرهنگی کشور با توجه به هجمه‌های فرهنگی دشمن و اهمیتی که دارد بسیار ناچیز است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه اجرای برنامه‌های فرهنگی باید در اختیار مردم باشد، گفت: کشور در حوزه فرهنگ فراگیر نیاز به حرکت انقلابی و خود جوش دارد و این مهم با اتحاد، انسجام و بسیج همگانی میسر می‌شود.

وی ادامه داد: خانواده و آموزش و پرورش در اعتلای فرهنگ جامعه نقش بسیار قابل توجهی دارند، متاسفانه هنوز در حوزه فرهنگ آموزشی و دانشگاهی ما به ثبات فرهنگی که براساس سیاست‌های کلی نظام ترسیم شده دست نیافته‌ایم بنابراین در حوزه خانواده، آموزش و رسانه نیاز به یک حرکت جدی و هماهنگ داریم.

مسعودی در پایان خاطر نشان کرد: امروز در کشورهای استکباری برای کنترل فضای مجازی خطوط قرمزهای مشخصی تعریف شده در حالی که در کشور ما به این امر کم توجهی شده است./807/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات