۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴
کد خبر: ۵۱۴۹۴۷
امام جمعه بهبهان:

سعودی ها امنیت حجاج را براساس عزت و کرامت انسانی تامین کنند

حجت الاسلام ناصری گفت: دولت سعودی باید توجه کند که در کنگره عظیم حج، امنیت حجاج را در جهت حفظ کرامت انسانی تامین کند.
امام جمعه بهبهان

حجت الاسلام سیدقدرت الله ناصری، امام جمعه بهبهان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز با اشاره به دیدار کارگزاران حج با رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: براساس مطالبات رهبری موسم حج یک کنگره بین المللی در جهان اسلام است که از همه کشورهای اسلامی نمایندگانی در این موسم عبادی سیاسی شرکت می کنند.

امام بهبهان در ادامه ابراز داشت: در کنگره حج مسائل مهم و مشکلات اساسی جهان اسلام مطرح می شود و برخی از مسلمانان به طور چهره به چهره در قالب این مشکلات و مسائل سیاسی در کمال آرامش و وحدت بحث و گفت و گو می کنند.

رییس شورای فرهنگ عمومی بهبهان درباره اهمیت حضور کشور ما در کنگره عظیم حج، بیان داشت: در این کنگره عظیم که به مشکلات و مسائل روز جهان اسلام پرداخته می شود، لازم است که جمهوری اسلامی ایران که محور مقاومت به شمار می آید در این کنگره حضور داشته باشد.

حجت الاسلام ناصری با اشاره به حکومت آل سعود، تصریح کرد: حکومت آل سعود که دست نشانده غربی ها و استکبار جهانی و عامل تفرقه بین مسلمانان است می طلبد حجاج ایرانی که نماد وحدت و مقاومت اسلامی در برابر نظام سلطه هستند، در این موسم مهم حضور داشته باشند تا توطئه های دشمنان را خنثی کنند.

وی با تشریح تصمیم حضور حجاج ایرانی در کنگره حج امسال، اظهار داشت: حجاج ایرانی جهت بالا بردن پرچم وحدت در این کنگره حاضر می شوند و این تصمیم حضور حجاج در موسم امسال از سوی شورای امنیت ملی، مراجع تقلید و مسؤولان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود که اهمیت حضور حجاج ایرانی را در جهت بالا بردن وحدت نشان می دهد.

امام جمعه بهبهان با تبیین قول امنیت از طرف سعودیها به مسؤولان ما، تاکید کرد: سعودی ها قول تامین امنیت حجاج را به مسؤولان ما دادند اما باید دقت کنیم که این امنیت با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب براساس عزت، کرامت و اقتدار حجاج جمهوری اسلامی ایران همراه باشد.

رییس شورای فرهنگ عمومی بهبهان با اشاره به لزوم وحدت درمیان مسلمانان و توجه به مسأله فلسطین، ابراز داشت: مسلمانان در همه زمینه ها باید وحدت خود را  در قبال دشمنانی که دنبال تفرقه افکنی بین آن هاست، حفظ کنند و در رابطه با مسأله فلسطین که مهمترین مسأله جهان اسلام است در مقابل زورگویان با یکپارچگی بایستند.

حجت الاسلام ناصری درپایان گفت: از حجاج ایرانی انتظار می رود که مانند همیشه در این کنگره عظیم وحدت خود را در صف نماز جماعات و بی توجهی به مسائل تفرقه افکنی براساس مطالبات رهبر معظم انقلاب، حفظ کنند و آبروی جمهوری اسلامی را که آبروی مکتب تشیع است، با رفتار نیک خود به دیگران نشان دهند./9453/ت302/ب1

ارسال نظرات