۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۵۱۴۹۷۰
امام جمعه راور:

حضور امام رضا ایران را مرکز حقیقی تشیع و اسلام ناب قرار داد

حجت الاسلام تویسرکانی گفت: کرامت و بزرگواری امام رضا(ع) در مزین کردن ایران به وجود مبارکشان، اصلی ترین دلیل این نامگذاری است چرا که حضور نورانی و مقدس آن حضرت ایران را مرکز حقیقی تشیع و اسلام ناب قرار داد.
ولادت امام رضا

حجت الاسلام علی تویسرکانی امام جمعه راور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گفت: امام رضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) در یک بیت دنیا آمده اند، همچنین دهه کرامت، دهه اول ماه ذی‌العقده است و آغازش با ولادت حضرت معصومه (علیهاالسلام) و پایانش با ولادت حضرت علی بن موسی‌الرضا(علیه السلام) می‌باشد، بنابراین این دهه یادآور بسیاری از مطالب عالی و مفاهیم بلند و سازنده و ارزشمند است.

وی افزود: این دهه معنا و مفهوم کرامت انسانی است، از این رو خداوند متعال یک کرامت ویژه ای را به انسان عطا کرده است و انسان باید از این موهبت الهی به بهترین شکل استفاده کند، همچنین ما به عنوان یک انسان مسلمان و پیرو اهل بیت وظیفه داریم به هر شکلی از آن کرامتی که خداوند به ما عنایت کرده است استفاده و نگهداری کنیم.

امام جمعه راور خاطرنشان کرد: قطعا ما باید ازاین دهه استفاده کنیم و بر اساس سبک زندگی حضرت فاطمه معصومه(س) و امام رضا از ویژگیها، خصوصیات و روش و منشی که این دو بزرگوار داشتند الگو بگیریم از این رو همانطور که می توانیم کرامت و شخصیت خود را تقویت کنیم می توانیم در جامعه انسان کریمی باشیم و مردم هم از کرامات ما استفاده کنند.

حجت الاسلام تویسرکانی اظهار داشت: دهه کرامت یادآور زهرا و زینب (سلام‌الله علیهما‌السلام) است، همچنین یادآور تحول آفرینی بانوان آسمانی است و این که می‌توانند رهبری دل‌های صدها میلیون مسلمان را در طی اعصار عهده‌دار شوند.

وی تاکید کرد: این دهه زمان خوبی است که ما بتوانیم با این دو بزرگوار بیشتر آشنا شویم و ائمه معصوم به ویژه امام رضا و حضرت معصومه را می توان در همه زمینه های زندگی سرمشق خود قرار دهیم.

حجت الاسلام تویسرکانی در پایان گفت: کرامت و بزرگواری امام رضا(ع) در مزین کردن ایران به وجود مبارکشان، اصلی ترین دلیل این نامگذاری است چرا که حضور نورانی و مقدس آن حضرت (ع) ایران را مرکز حقیقی تشیع و اسلام ناب قرار داد./866/ت302/ب1

ارسال نظرات