۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۵۱۴۹۸۱
حجت الاسلام والمسلمین مبلغی:

حوزه های علمیه به راه اندازی رشته های تخصصی توجه داشته باشند

نماینده مجلس خبرگان رهبری بر ضرورت تأسیس رشته های تخصصی در حوزه تأکید کرد و گفت: حوزه باید به این مهم که نیاز اساسی حوزه است بپردازد.
حجت الاسلام مبلغی

حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی، نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: حوزه های علمیه ما امروز نیازمند راه اندازی و تأسیس دو رشته فقه روابط اجتماعی و فقه انسان معاصر هستند.

وی با بیان اینکه امروزه فاقد مطالعات علمی معطوف به حضور دین در جامعه هستیم، افزود: فقه باید انسان معاصر را درک و به آن نزدیک شود.

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی با بیان اینکه به جای سرزنش انسان معاصر، تحولات و پیشرفت ها را به نفع تعالی دین به کار بگیریم، عنوان داشت: باید فاصله فقه را با شریعت کاهش دهیم و توانایی فقه را در انعکاس بخشی به شریعت و انعطاف های نهفته در آن برای پاسخگویی به نیازهای انسان معاصر افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه در راستای کم رنگ شدن حضور دین در جامعه نباید انسانها را مقصر بدانیم، چراکه پیشرفت لازمه خلقت انسانها است، اظهار داشت: مشکل صعوبت حضور دین در جامعه به دلیل این است که مطالعات علمی و کوشش های اجتماعی ما در این عرصه فاقد حجم لازم، کیفیت کافی و جامعیت فراخور با نیازهای انسان است.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان دین را برای مردم خواند و گفت: دین بدون باور شکل نمی گیرد، اگر بکوشیم دین را به صورتی ناظر به زندگی چندضلعی انسان معاصر با ادبیاتی عصری و غنی ارائه دهیم گرایش به دین روندی طبیعی به خود می گیرد و«یدخلون فی دین الله افواجا» پدید می آید.

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی بر ضرورت توسعه فقه تأکید کرد و افزود: فقه باید نقش اطمینان بخش، نظم دهنده و هماهنگ کننده بین ابعاد مختلف انسان در زندگی چند ضلعی اجتماعی کنونی را ایفا نماید./9459/ت302/ب1

ارسال نظرات