۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۵۱۴۹۹۶
امام جمعه الوار گرمسیری تأکید کرد؛

ضرورت استفاده از ظرفیت امامزادگان برای بهبود فرهنگ جامعه

حجت الاسلام حسینی منش گفت: متاسفانه امور فرهنگی کشور ما به طور جامع و کامل مدیریت نشده است و از نتوانسته ایم از ظرفیت امامزادگان برای بهبود فرهنگ جامعه استفاده کنیم.
حسینی منش

حجت الاسلام محمدجواد حسینی منش، امام جمعه الوارگرمسیری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز با تبریک دهه کرامت، اظهار داشت: وجود امام رضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) و دیگر امامزادگان شریف در کشور ما در حقیقت موجب تقویت دین و معنویت وسعادت مندی مردم شده است.

امام جمعه الوار گرمسیری در ادامه ابراز داشت: وجود اهل بیت علیهم السلام در بلاد اسلامی از افتخارات و برکات جهان اسلام است و خدا را شاکریم که کشور ما میزبان امام رؤوف علی بن موسی الرضا و دیگر نوادگان اهل بیت علیهم السلام است.

رییس شورای فرهنگ عمومی الوار گرمسیری بیان داشت: وجود امامزادگان در کشور سبب امنیت و آرامش روحی جامعه ما شده است منتهی باید این حرم های اهل بیت از سوی مسؤولان فرهنگی و نخبگان به طور صحیح مدیریت و به مردم معرفی و تبیین شوند.

حجت الاسلام حسینی منش درباره رسیدگی به امور امامزادگان و استفاده فرهنگی از این نوادگان اهل بیت در کشور ما، تصریح کرد: بعد از انقلاب اسلامی توجه خوبی به این امامزادگان جلیل القدر شد اما متاسفانه از لحاظ فرهنگی و تبیین این بزرگواران به مردم، کاستی هایی از لحاظ مهندسی فرهنگی صورت گرفته است.

وی با اشاره به کشاندن فرهنگ و هنر به غیر از مکتب اهل بیت، گفت: متاسفانه امور فرهنگی کشور ما به طور جامع و کامل مدیریت نشده است و نتوانسته ایم از ظرفیت امامزادگان برای بهبود وضعیت فرهنگ جامعه استفاده کنیم.

امام جمعه الوار گرمسیری با تشریح بحث مدیریت در امور فرهنگی کشور، گفت: با توجه به بیانات رهبری این اماکن اهل بیت را باید به قطب فرهنگی تبدیل کنیم اما متاسفانه اکثر این حرم های اهل بیت به طور صحیح مدیریت فرهنگی نشدند چرا که این قطب فرهنگی تاثیرات مطلوبی برجامعه دارد.

رییس شورای فرهنگ عمومی الوار گرمسیری در پایان اظهار داشت: آستان قدس رضوی در چندسال اخیر بسیار عالی عمل کرده است و می تواند الگوی خوبی برای مدیران فرهنگی کشور ما باشد./9453/ت302/ب1

ارسال نظرات