۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۵۱۵۰۱۸
به همت اداره کل پژوهش های اسلامی رسانه؛

زیرساخت‌های فکری نفی استقلال فرهنگی بررسی می‌شود

با حضور دکتر کوشکی نشست بررسی زیرساخت های فکری نفی استقلال فرهنگی با تأکید بر رویکردها و ظرفیت های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برگزار می شود.
سند تحول بنیادین

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل پژوهش های اسلامی رسانه، نشست بررسی زیرساخت های فکری نفی استقلال فرهنگی با تأکید بر رویکردها و ظرفیت های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، روز چهارشنبه 11 مرداد 1396 ساعت 10 تا 12 در اداره کل پژوهش های اسلامی رسانه برگزار می شود.

مریم رضایی؛ مدیر گروه خانواده و سبک زندگی اعلام کرد آقای دکتر محمدصادق کوشکی؛ فارغ‌التحصیل دکترای اندیشه سیاسی از پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و استادیار دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران و دکتر علی لطیفی؛ استاد حوزه و دانشگاه سخنرانان این نشست هستند که با مدیران و کارشناسان و پژوهشگران فرهنگی و تعلیم و تربیت و جمعی از اساتید و محققان حوزه علمیه و دانشگاه به بحث و گفتگو خواهند پرداخت.

ایشان در ادامه گفت: پروژه نفوذ در حال حاضر یکی از مهم‌ترین تهدیدات نظام جمهوری اسلامی است که در ابعاد مختلف مطرح است که بعدهای فرهنگی،‌ سیاسی و فکری از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است. این پروژه در عرصه فرهنگی موضوع بسیار پیچیده، چندوجهی و همراه با تأثیرگذاری آرام و در عین حال مداوم و زیرساختی است. نفوذ فرهنگی و فکری، اصلی‌ترین عرصه نفوذ در کشور به خصوص در میان نخبگان و عرصه عمومی جامعه به شمار می‌آید.

یکی از مهمترین راهکارهای مقابله با نفوذ، شناخت تکنیک‌ها و روش‌ها و فهم درست این عرصه و شناسایی حوزه‌های نفوذ می¬باشد. به همین منظور اداره کل پژوهش های اسلامی رسانه درصدد است با برگزاری این نشست به واکاوی ابعاد و زوایای پروژه نفوذ پرداخته و با تبیین ظرفیت های« سند تحول بنیادین» آموزش و پرورش به عنوان سند رسمی نظام تعلیم و تربیت کشور راهبرد کلان ضرورت استقلال فرهنگی را در جهت ترویج گفتمان انقلابی گری بازخوانی کند و تلاش می شود که از نتایج به دست آمده به عنوان نقشه راه برای رسانه ملی استفاده شود.

اساتید، پژوهشگران و کارشناسان علاقمند برای شرکت در اين نشست، می توانند با تلفن 32920055 - 025 تماس بگیرند./۸۴۱/د۱۰۱/س

ارسال نظرات