۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۵۱۵۰۲۱
مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

ایجاد وحدت در بین مردم از اثرات مثبت حضور امامزادگان است

مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه یکی از اثرات بسیار مثبت امامزادگان در رفتار اجتماعی مردم ایجاد وحدت است، گفت: توسل کردن به ائمه اطهار و پیامبر از دستورات خداوند است اما باید راهکار درست این توسل را نیز بدانیم.
عارفی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام محمد ولی عارفی، مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: وجود بارگاه نورانی امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) در ایران برکات زیادی را به همراه دارد و ایام دهه کرامت فرصت خوبی برای شناختن شخصیت های فرزندان امام کاظم(ع) است.

وی گفت: حضرت معصومه(س) دارای منزلت خاصی هستند و جایگاه رفیعی را دارند و باید تمام انسان ها از وجود این گوهر ارزشمند نهایت بهره را ببرند.

مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: همچنین جایگاه امام رضا(ع) نیز بالا و با عظمت است که پیامبراکرم(ص) درباره ایشان می فرمایند پاره تن من در خراسان دفن است، هیچ گرفتاری و گناهکاری او را زیارت نکند جز این که خداوند گرفتاری او را برطرف سازد و گناهانش را ببخشاید.

حجت الاسلام عارفی با بیان اینکه امروز مشهد مقدس به عنوان پایتخت فرهنگی و معنوی ایران محسوب می شود، تصریح کرد: در کشور امامزاده هایی مانند امامزاده حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در شهر ری، امامزاده حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) در طبس و امامزاده حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع) در شیراز دارای منشأ برکات معنوی و فرهنگی فراوانی هستند و تعداد زیادی از عاشقان اهل بیت(ع) در این امامزاده ها حضور پیدا می کنند.

وی با بیان اینکه امامزادگان برای هر انسانی درمانگاه روحی هستند، ادامه داد: اکثر مردم جامعه برای مسائل مختلفی به امامزادگان مراجعه می کنند تا در این بقاع متبرکه به آرامش روحی برسند.

مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: اکثر امامزادگان در راه اسلام و قرآن به شهادت رسیدند و این امامزادگان بزرگوار در آرامش، ثبات و فرهنگ جامعه موثر هستند.

حجت الاسلام عارفی با بیان اینکه یکی از اثرات بسیار مثبت امامزادگان در رفتار اجتماعی مردم ایجاد وحدت است، اظهار کرد: توسل کردن به ائمه اطهار(ع) و پیامبراکرم(ص) از دستورات خداوند است اما باید راهکار درست این توسل را نیز بدانیم./880/پ202/ب1

ارسال نظرات