۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۵۱۵۰۵۵
امام جمعه ایذه:

حضور امامزادگان نشان دهنده ولایت مداری مردم ایران اسلامی است

امام جمعه ایذه گفت: حضور امام زادگان و نوادگان اهل بیت در کشور ما نشان دهنده ولایت مداری و میهمان نوازی مردم ایران در طول تاریخ است.
امام جمعه ایذه

حجت الاسلام سیدکمال موسوی، امام جمعه ایذه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز با تبریک دهه کرامت، اظهار داشت: حضور بقاع متبرکه امام زادگان به ویژه حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) و دیگر نوادگان اهل بیت علیهم السلام در کشور ما پناهگاه اعتقادی، معنوی و مادی برای مردم است.

امام جمعه ایذه در ادامه بیان داشت: پیامبر اکرم(ص) درباره اهل بیت می فرماید اهل بیت من سبب ایمنی بخشی اهل زمین هستند و در حقیقت حضور اهل بیت و نوادگان آنان در کشور ما مایه آرامش روحی و ایمنی بخش مردم شده اند.

رییس شورای فرهنگ عمومی ایذه ابراز داشت: حضور زیاد امام زادگان و سلاله پاک رسول الله در کشور ما نشان دهنده میهمان نوازی و ولایت مداری مردم ایران اسلامی است.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اهمیت امام زادگان از دیدگاه علما، بیان داشت: برخی از علما و بزرگان دین ما حضور امام زادگان را مانند قرص های متعددی می دانند که در جهت رفع مشکل و گرفتاری به داد جامعه می رسند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: حضرت آیت الله بهجت می فرماید که ای کاش مردم به تمامی امام زادگان سر بزنند و آن ها را زیارت کنند تا برکات این بزرگواران را مشاهده کرده و مشکلات حل شود.

امام جمعه ایذه درباره استفاده صحیح از ظرفیت های امام زادگان در جامعه، تصریح کرد: از وقتی که امام زادگان در کشور ما حضور یافتند مردم به طور خودجوش از آن ها استقبال کردند و حتی وابسته آنان شدند از این رو مسؤولان فرهنگی و مسؤولان مربوطه این ظرفیت ها را از لحاظ معنوی و فرهنگی برای جامعه مدیریت کنند.

رییس شورای فرهنگ عمومی ایذه اظهار داشت: متاسفانه در کشور ما از ظرفیت معنوی و فرهنگی امام زادگان به طور مطلوب و کافی استفاده نشده است و از یک امام زاده حتی از لحاظ مادی می توان در جهت نشر فرهنگ اسلامی مانند حجاب و چادر از آن استفاده کرد و به نیازمندانی که مشکل مالی دارند در جهت امور فرهنگی کمک شود.

حجت الاسلام موسوی در پایان گفت: از مسؤولان مربوطه تقاضا داریم در جهت نشر فرهنگ اصیل اسلام از بقاع متبرکه امام زادگان حمایت مالی کنند و پول هایی که در خود امام زادگان از سوی مردم داده می شود، در جهت نشر فرهنگ شیعه و اسلام هزینه شود./9453/ت302/ب1

ارسال نظرات