۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۵۱۵۱۱۴
امام جمعه شهرستان مهران:

طلاب نقش مهمی در ترویج فرهنگ رضوی دارند

حجت الاسلام زمانی با بیان اینکه فضایل امام رضا قابل وصف نیست، گفت: نقش تاثیرگذار طلاب در فضای جامعه، در ترویج فرهنگ اسلامی و بیان احکام بسیار مهم و با اهمیت است.
زمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام روح الله زمانی، امام جمعه شهرستان مهران، امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه حضرت زینب(س) مهران، با تبریک به مناسبت دهه کرامت اظهار داشت: امام رضا دریای بیکران علم و معرفت و زبان از بیان دریای بیکران علم و معرفت ایشان قاصر است.

وی افزود: سابقه فعالیت های فرهنگی به زمان پیامبر(ص) باز می گردد که ایشان اقدام فرهنگی خود را از شبه جزیره عربستان آغاز کردند و کارهای فرهنگی ایشان تا آخر الزمان هم زنده و ادامه دارد.

امام جمعه شهرستان مهران خاطرنشان کرد: روایات زیادی از آن حضرت وجود دارد که از جمله مهم ترین این روایات، روایاتی است که در باب فرهنگ انتظار از ایشان نقل شده که نشان از اهمیت فرهنگ انتظار و نقش و جایگاه امام در فضای جامعه دارد.

این مسؤول تصریح کرد: باید تلاش کنیم سیره و فرهنگ رضوی را در جامعه نهادینه کنیم و اگر موفق به این مقوله پر اهمیت شدیم قطعا مشکلات جامعه را حل کرده ایم.

حجت الاسلام زمانی ابراز کرد: از نظر امام رضا(ع) رضایت دادن به قضا و قدر الهی یکی از چهار رکن ایمان است که در این باره می فرمایند؛ ایمان چهار رکن دارد که عبارت است از توکل برخدا، رضایت به قضای خدا، تسلیم امر خدا، واگذاشتن کار به خدا.

وی در پایان گفت: نقش تاثیرگذار طلاب در فضای جامعه، در ترویج فرهنگ اسلامی و بیان احکام بسیار مهم و با اهمیت است و باید طلاب تلاش کنند که در عرصه فرهنگی با جدیت اقدام کنند، به گونه ای که آثار آن در فضای جامعه مشهود باشد./۸۷۹/پ203/ب1

ارسال نظرات