۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۹
کد خبر: ۵۱۵۱۱۵
چند خبر کوتاه سیاسی؛

سردار غیب پرور: بسیج متناسب با اقتضائات انقلاب باید متحول شود

بسیج متناسب با اقتضائات انقلاب باید متحول شود، آخرین دستاوردهای وزارت دفاع در حوزه صنایع دریایی به نمایش درمی‌آید و سفر امیرعبداللهیان به بیروت با هدف رایزنی‌های پارلمانی و منطقه‌ای عناوین برخی از اخبار کوتاه سیاسی هستند.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا، سردار غلامحسین غیب پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین امروز در جلسه هم اندیشی مسئولان بسیج اساتید با اشاره به اهمیت بسیج اساتید در جامعه و دانشگاه‌ها، گفت: انتظار جامعه از بسیج اساتید جریان سازی در ذیل گفتمان انقلابی است.

وی با تاکید بر نقش آفرینی اساتید بسیجی در تحولات اجتماعی گفت: استادان بسیجی به عنوان اقشار فرهیخته در جامعه و در میان اقشار بسیج می توانند به عنوان افراد صاحب نفوذ منشاء تحولات زیادی باشند.

غیب پرور با اشاره به اینکه هرچه در مسیر انقلاب جلوتر می‌رویم با عرصه های جدیدی از دشمنی های نظام سلطه مواجه می شویم، افزود: برای مقابله با دشمنی های جدید علیه کشور باید با برنامه از پیش طراحی شده حرکت کنیم.

وی در ادامه با تاکید بر تهیه نقشه راه برای بسیج اساتید گفت: متناسب با اقضائات روز جامعه و مسائلی که برای کشور وجود دارد بسیج اساتید باید با نگاه تحول انقلابی و تکیه بر اندیشه های ناب امام و رهبری با تهیه نقشه راه بیش از گذشته به نقش آفرینی در جامعه بپردازند.

غیب پرور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فضای عمومی دانشگاه ها گفت:  ترویج گفتمان انقلابی و تبیین منافع ملی در جمع دانشگاهیان ضرورتی است که اساتید بسیجی در جهت تحقق آن باید اقدام کنند.

وی ارتباط گیری و تعامل با اساتید و دانشجویان دانشگاه ها را به منظور جذب آنان به انقلاب از جمله اقدامات اساتید بسیجی عنوان کرد و گفت: کانون های بسیج اساتید مراکز حمایت از انقلاب و منافع کشور در دانشگاه ها هستند و باید بیش از گذشته تقویت شوند.

غیب پرور با تاکید بر جذب حداکثری اساتید و دانشجویان به گفتمان انقلابی افزود: باید شجره بسیج را چنان تنومند کنیم که در مقابل هر طوفانی علیه انقلاب اسلامی بتوانیم مقاومت کنیم.

وی با تاکید بر هم افزایی و اثر بخشی فعالیت های بسیجیان در دانشگاه ها خواستار تعامل نیروهای فعال بسیج در دانشگاه های کشور شد و افزود: کانون‌های بسیج اساتید باید ابتکار عمل را در دانشگاه ها بدست گیرند و با تعامل با دانشجویان بسیجی گفتمان انقلابی در دانشگاه ها را تقویت کنند.

غیب پرور در پایان با اشاره به اینکه رویکرد سازمان بسیج تمرکز زدایی در برنامه هاست گفت: تلاش ما این است اقشار بسیج با رویکرد تفهمی در محیط پیرامونی خود اثر گذاری حداکثری داشته باشند.

سرلشگر باقری: از تحرکات غیرقانونی فرامنطقه‌ای‌ها در آب‌های ایران جلوگیری می‌کنیم

سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشور در بازدید از مناطق مرزی و یگان های مستقر در سیستان و بلوچستان با اشاره به برخوردهای اخیر ناوگان دریایی آمریکا و سپاه در خلیج فارس گفت: تحرکات نیروهای فرامنطقه‌ای در آبهای سرزمینی ما غیرقانونی است و ما طبق قانون و بر اساس اصل اقتدار به آنها اخطار می‌دهیم و از این تحرکات جلوگیری می‌کنیم.

باقری تصریح کرد: ادعای این نیروها درباره عکس العمل ما در راستای همان اهداف توسعه طلبانه، باطل است و جایگاه قانونی ندارد.

وی همچنین با اشاره به تحرکات و فعالیت های گروهک های تحت حمایت استکبار در آن سوی مرز و ضرورت توجه جدی‌تر پاکستان به این تحرکات گفت: بر اساس هماهنگی های انجام شده، به زودی شاهد حضور بیش از پیش ارتش پاکستان در مرزهای مشترک خواهیم بود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، دولت و مردم پاکستان را قربانی تروریسم دانست و گفت: در زمینه مبارزه تروریسم همکاری های متفاوتی به پاکستان پیشنهاد شده است که آنان در حال بررسی هستند.

باقری با تاکید بر لزوم هوشیاری در قبال اختلاف افکنی برخی کشورها برای ایجاد فاصله بین ایران و پاکستان تصریح کرد: مطمئنیم ایران و پاکستان مایل نیستند عنصر ثالثی اتحاد و یکپارچگی و عزم دو کشور را برای مقابله با تروریسم خدشه دار کند.

باقری افزود: با وجود همه تلاش تروریست های اجاره ای و توطئه دشمنان منطقه ای و فرامنطقه ای، برقراری امنیت از برکات الهی است که در زندگی مردم خود را نشان می دهد. 

باقری در پایان گفت: هلاکت اشرار و سرکردگان گروهک های تکفیری در ارتفاعات جنوب استان هم گواهی برباطل شدن نقشه های شوم استکبار بوده است.

ذوالفقاری: رهبر معظم انقلاب بر استفاده از ظرفیت مردمی برای تأمین امنیت کشور تأکید دارند

حسین ذوالفقاری در نشست معاونین سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری های سراسر کشور اظهارداشت: در دیدار سال گذشته فرماندهان انتظامی با رهبر معظم انقلاب، ایشان تأکید داشتند وزارت کشور و نیروی انتظامی از ظرفیت مردم در جهت ارتقای امنیت و نظم کشور استفاده بیشتری شود.

وی در ادامه با بیان اینکه مردم ایران نسبت به امنیت خود حساس هستند، افزود: این حساسیت یک ظرفیت بزرگی برای ارتقای سطح امنیت و نظم کشور است. مردم همیشه به ما در تامین امنیت کمک می کنند اما به هرحال باید این کمک ها را سازماندهی کنیم.

ذوالفقاری خاطرنشان کرد: در همین راستا طرح مشارکت مردم در توسعه نظم و امنیت عمومی آماده و به تایید شورای امنیت کشور رسید که این نشست برای ایجاد هماهنگی در اجرای این طرح برگزار می شود.

وی در پایان گفت: شیوه های اجرای طرح تهیه شده را در این نشست بررسی می کنیم تا این کار بزرگ را به درستی مدیریت کرده و به جلو ببریم.

آخرین دستاوردهای وزارت دفاع در حوزه صنایع دریایی به نمایش درمی‌آید

سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع با حضور در اولین نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی، دریانوردی، بنادر و تجهیزات وابسته، آخرین دستاوردهای خود را در حوزه صنایع دریایی در معرض دید بازدید کنندگان قرار خواهد داد.

این نمایشگاه از تاریخ 10 الی 13 مردادماه سالجاری در محل نمایشگاه بین المللی منطقه آزاد بندر انزلی با حضور مقامات لشکری و کشوری برگزار میشود.

سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع، یکی از بزرگترین مجموعه‌های صنعت دریایی کشور است که به تأسیسات کشتی سازی در شهرهای مختلف از جمله بندرعباس، بندر خرمشهر و بندر انزلی، کارگاه‌ها و سوله‌های بزرگ، مجموعه انبارها، سرسره‌ها، اسکله و لنگرگاه های مناسب و جرثقیل های 350 تن و سینکرولیفت 2000تنی، امکانات ساخت انواع شناورها و سازه های دریایی و به طور همزمان امکانات و تأسیسات مناسب جهت تعمیر اساسی شناورها در حوض های شناور و  حوضچه های خشک که قابلیت پذیرش و پهلو دهی کشتی های بزرگ تا وزن 5000 تن را دارا می‌باشد، مجهز است.

این سازمان همچنین قادر است انواع شناورهای تندرو ،چند منظوره، گشت پلیسی و راکت انداز ، ناوچه های جنگی و موشک انداز و اژدر افکن، ناوشکن، هواناو، قایق پرنده، سامانه کروز دریایی، حوضچه‌های شناور، زیردریایی، بارج 10 هزار تنی، انواع لیندیگ کرافت و سازه های دریایی را طراحی و تولید کند.

انتخابات نماینده دبیران احزاب ملی و استانی 12 و 13 مرداد در وزارت کشور برگزار می‌شود

دبیرخانه کمیسیون ماده 10 قانون فعالیت احزاب، در اطلاعیه‌ای زمان بندی برگزاری انتخابات دو نفر نماینده دبیران کل احزاب ملی و استانی را اعلام کرد.

متن اطلاعیه بدین شرح است:

پیرو فراخوان مورخ 10/4/ 1396 در پرتال وزارت کشور و رسانه های عمومی و منتشر شده در  شماره 6534 مورخ 13/4/1396 روزنامه ایران و شماره 2197 مورخ 13/4/1396 روزنامه وطن امروز  در خصوص فرایند و زمان برگزاری  انتخابات دو  نماینده دبیران کل احزاب ملی و استانی در کمیسیون ماده 10  به اطلاع همه دبیران کل محترم احزاب دارای پروانه فعالیت از کمیسیون مذکور می رساند:

1. جلسه انتخاب یک نفر نماینده دبیران کل احزاب استانی در روز پنجشنبه مورخ 12/5/1396 در  سالن 600 نفره وزارت کشور برگزار می گردد. شروع برنامه راس ساعت 8 صبح می باشد.

2. جلسه انتخاب یک نفر نماینده دبیران کل احزاب ملی در روز جمعه مورخ 13/5/1396 در محل سالن 600 نفره وزارت کشور  برگزار می گردد.شروع برنامه راس ساعت 8 صبح می باشد.

3. سمت دبیرکلی حزب قائم به شخص بوده و قابل توکیل به غیر نمی باشد و دبیران کل (اعم از نامزدها و سایر دبیران کل جهت رای دادن) باید شخصاً در جلسه انتخابات شرکت نمایند.

4. حضور دبیران کل  محترم احزاب در جلسه انتخابات و دادن رای منوط به داشتن معرفی نامه کتبی با سربرگ و مهر حزب مربوطه و شناسنامه یا کارت ملی می باشد و  در صورت عدم ارائه مدارک مذکور از ورود افراد به جلسه انتخابات و رای دادن آنها جلوگیری بعمل خواهد آمد.

سفر امیرعبداللهیان به بیروت با هدف رایزنی‌های پارلمانی و منطقه‌ای/ بررسی تحولات مسجدالاقصی

حسین امیرعبداللهیان امروز (دوشنبه، 9 مردادماه) به منظور رایزنی در خصوص مسائل پارلمانی و منطقه‌ای وارد بیروت پایتخت لبنان شد.

گفتنی است، تحولات در مسجدالاقصی از جمله موضوعاتی است که در جریان سفر دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل به بیروت در حیطه مشورت‌ها پیرامون فلسطین و مقاومت انجام می شود.

دبیر هیات دولت: شهر تهران شنبه در روز تحلیف ریاست‌جمهوری تعطیل است

محسن حاجی میرزایی دبیر هیات دولت از تعطیلی شهر تهران در روز شنبه روز تحلیف ریاست جمهوری خبر داد.

وی اعلام کرد: با توجه به شرکت گشترده هیات‌های خارجی در مراسم تحلیف دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری و به منظور برگزاری مناسب و شایسته مراسم مذکور و ایجاد تسهیلات لازم در رفت و آمد هیات‌های خارجی و رفاه حال شهروندان تهرانی کلیه دستگاه‌های دولتی و نهادهای عمومی(غیر از اورژانس و نهادهای امدادی ) در روز شنبه چهاردهم مرداد ۱۳۹۶ در شهر تهران تعطیل است./907/ ۲۰۳/ص

ارسال نظرات