۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۳
کد خبر: ۵۱۵۱۱۹
دستیار رییس جمهور در امور حقوق شهروندی:

کرامت انسانی در سایه فرهنگ رضوی محقق می شود

دستیار رییس جمهور در امور حقوق شهروندی با بیان اینکه کرامت انسانی در سایه فرهنگ رضوی محقق می شود، گفت: شهروندی که دارای رذایل اخلاقی است متوجه فرهنگ رضوی نیست و به آن عمل نمی‌کند.
کرامت انسانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، الهام امین زاده، دستیار رییس جمهور در امور حقوق شهروندی در دومین همایش بین‌المللی بانوان مروج فرهنگ رضوی که امروز 9 مرداد  در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، با اشاره به آیات قرآنی درباره کرامت انسانی گفت: جامعه ای که درآن سستی، بی تحرکی و لاابالی گری وجود  دارد، پذیرفته شده نیست.

وی با بیان اینکه خداوند همه این عالم را در اختیار انسان قرار داده است و فقط از او به پاسداشت این همه نعمات کرامت و شرافت می خواهد، تصریح کرد: در واقع فرهنگ رضوی می تواند روزنه ای برای این موضوع باشد که انسانها را به سمت کرامت و شرافت رهنمون کند.

دستیار رییس جمهور در امور حقوق شهروندی در ادامه با تأکید بر شناخت حقوق شهروندی گفت: خداوند در عین اینکه وسوسه های نفس انسان را می داند اما انسان را به کرامت دعوت می کند تا قلب انسان عرش خداوند بشود.

وی با بیان اینکه همانگونه که امام خمینی(ره) بر خدمت کریمانه تأکید کرده اند، اظهار کرد: وظیفه حکومت، رفتار و قضاوت کریمانه با شهروندان است و ما در حکومت اسلامی موظف به حفظ کرامت شهروندی هستیم.

امین زاده تصریح کرد: کرامت و شرافت خود را بشناسیم و به نعمت‌هایی که خدای متعال در اختیار ما نهاده توجه کنیم چرا که در خصوص ارتباط هر کسی با خدا اطاعت حرف اول را می کند.

دستیار رییس جمهور در امور حقوق شهروندی تصریح کرد: وظیفه داریم با شهروندان رفتار کریمانه داشته باشیم و حقوق شهروندی مورد احترام قرار گیرد و هیچ حکمرانی حق ندارد مردم را از خواسته‌های خود محروم کند.

وی با اشاره به نقش بانوان در فرهنگ رضوی اظهار کرد: شما بانوان مروج فرهنگ با هر گرایش سیاسی و در هر سمتی که هستید باید عاری از رذایل اخلاقی؛ نفاق، ستمکاری، شرک و ترس باشید چرا که شهروندی که دارای رزایل اخلاقی است متوجه فرهنگ رضوی نیست و به آن عمل نمی‌کند./934/پ202/ب1

ارسال نظرات