۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۵۱۵۱۳۸

ضرورت بازنگری جامع در سند توسعه فرهنگ قرآنی

دکتر اسحاقی با تأکید بر ضرورت بازنگری در منشور توسعه فرهنگ قرآنی، گفت: برای این بازنگری به یک ارزیابی جامع از وضعیت شاخص‌های قرآنی در جامعه با بهره‌مندی از نظرات خبرگان و گروه‌های مختلف نیاز داریم.
 دکتر محمد اسحاقی، معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی

به گزارش خبرگزاری رسا به عنوان شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر محمد اسحاقی، معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در همایش تخصصی بررسی مسائل اساسی فرا روی اجرای منشور توسعه فرهنگ قرآنی گفت: برای ارزیابی درست از وضعیت اجرای منشور و مصوبات آن ما نیاز داریم که فعالیت‌های صورت گرفته را واقع‌بینانه و با در نظر گرفتن همه ظرفیت‌های موجود از نظر نهادها، اسناد و قوانین موجود بسنجیم.

وی  با تأکید بر ضرورت بازنگری در منشور توسعه فرهنگ قرآنی، افزود: برای این بازنگری ما به یک ارزیابی جامع از وضعیت شاخص‌های قرآنی در جامعه مبتنی بر شواهد، شاخص‌های واقعی، در سطح کل کشور و با بهره‌مندی از نظرات خبرگان و گروه‌های مختلف نیاز داریم.

 عضو هیات علمی دانشگاه تهران خواستار ارائه دو گزارش راهبردی در این خصوص شد و ادامه داد: امیدواریم که مجال رفتن به سمت بازنگری منشور توسعه فرهنگ قرآنی با گزارش راهبردی در خصوص وضعیت فرهنگ قرآنی در کشور در سطوح مختلف و گزارش راهبردی در خصوص وضعیت اجرای منشور توسعه قرآنی و بقیه مصوبات با توجه به ظرفیت‌ها و امکانات و مقدورات موجود، فراهم شود.

وی بازنگری لازم را یک بازنگری همه جانبه خواند و افزود: در این منشور بایستی رویکردها تغییر کرده، حیطه تولی‌گری دولت و نقش کمیسیون‌ها مشخص شود و مردم‌محوری به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

 دکتر اسحاقی ادامه داد: با طراحی سازوکاری که همه صاحب‌نظران و دست‌اندرکاران امور قرآنی بتوانند مداخله مؤثری در این بازنگری داشته باشند و با بهره‌گیری از تجربه گذشته قطعا می‌توان منشور را ارتقا بخشید.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان نیز گفت: مطلوب ما باید رسیدن به منشور تحول‌یافته‌ای باشد که جایگاه خود را فراتر از قرآن برای قرآن، بلکه برای سامان دادن و پیشبرد امور قرآن برای همه جامعه در عرصه‌های مختلف فرهنگ قرآنی، اقتصاد، سیاست، فرهنگ، اجتماع، علم و فناوری در سطح ملی و نقش‌آفرینی منطقه‌ای و جهانی تعریف کند./۹۹۸/د۱۰۲/س

ارسال نظرات